ازدواج ایرانی

ساخت وبلاگ

به گزارش آکاایران: تشریفات مجالس رویای طلایی در طی سال های اخیر در راستای بهبود کیفیت و زیبایی هر چه بیشتر مجالس شما گام برداشته است. رویای طلایی با به روز رسانی دیزاین ها و طرح های خود تمام تلاش خود را جهت رضایت شما عزیزان انجام داده است.
مشاورین ما همواره شما را جهت آسودگی هرچه بیشتر برگزاری مجالس شما راهنمائی می کنند. شما می توانید پیش از حضور در دفتر موارد زیر را بررسی کنید تا انتخابی بسیار آسوده تر و مطمئن تر داشته باشید. شما و همسر آینده تان نخست بررسی کنید که برای جشن عروسی تان چه میزان بودجه در نظر گرفته اید؟ چه میزان از آن باید هزینه آرایشگاه، جواهرات، لباس عروس و کت داماد شود؟ خب حال می توانید باقیمانده هزینه را برای برگزاری مراسم تان و سپردن آن به تشریفات مجالس در نظر بگیرید.

,[categoriy]


اکنون که بودجه برگزاری مراسم عروسی مشخص شده، می توانید تصمیم بهتری داشته باشید که چند نفر میهمان می خواهید دعوت کنید؟ زمان عروسی تا در چه تاریخی باشد؟ کدام اب و هوا و شرایط به عروسی ایده ال دوران مجردی تان نزدیک تر است؟ دیدن عروس زیبایتان در یک شب شگت انگیز بهاری یا عصر یک تابستان به یاد ماندنی ؟! بیشتر دوست داشتید عروسی تان به چه شکل برگزار شود؟ امروزی؟ لوکس؟ یا حتی سنتی؟ رنگ مورد نظر شما چیست؟ چه تزئیناتی را می پسندید؟ هر آن چه که می خواهید بررسی و یادداشت کنید و با خیالی آسوده به دفتر تشریفات مجالس تشریف فرمائی کنید.


پس از حضور در دفتر

تشریفات مجالس

...
پس از گفتن شرایط، بودجه مورد نظر و سطح توقعات خود، بررسی کنید که آیا مشاور مورد نظر تمام نظرات و خواسته های شما را متوجه شده؟ آیا با بودجه ای که معین کرده اید، می تواند همه موارد مورد نظر شما را در به یادماندنی ترین شب زندگیتان فراهم کند؟ چه شخصیتی دارد؟ آرامش بخش و متین یا استرس زا و پر تنش؟ به یاد داشته باشید که یک برگزار کننده عروسی بیش از هر چیز باید با برنامه، راستگو و منظم باشد تا بتوانید شب عروسی شما را به بهترین شکل مدیریت کرده و از همه مهم تر توان مالی شما را درک کند و با پیشنهاد های خلاقانه و صادقانه خود بهترین شرایط را برای شما فراهم کرد و موارد هزینه بر و نسبتا مازاد را حذف کند. اگر این چنین نباشد بهتر است به دنبال افراد بهتر و تواناتری باشید.
,[categoriy]

 
مواردی که می توانید از برگزارکننده جشن توقع داشته باشید:
تعیین هزینه مورد نیاز برای خدمات مختلف جشن
رنگ و نوع تزئینات مد نظر شما
پیشنهاد ایتم های متفاوت بر اساس توان مالی و خواسته های شما
مدیریت زمان برنامه های روز عروسی
مدیریت زمان تدارکات و مقدمات جشن عروسی

,[categoriy]


بررسی کیفیت کار تشریفات مجالس
شما می توانید پس از حضور در دفتر، گالری ویدئو ها و تصاویر مجالس برگزار شده را مشاهده کرده و از نمونه کار ها و سطح مجموعه آگاه شوید. شما می توانید گالری تصاویر نمونه های برگزار شده را با کلیک بر روی این لینک و ویدیو های نمونه های تشریفات مجالس رویای طلایی رو با کلیک بر روی این لینک مشاهده نمائید. اکنون می توانید برای آزمودن کیفیت غذا و سایر خدمات به محل جشن دیگر زوج ها که توسط این تشریفات مجالس برگزار می شوند، بروید. البته به یاد داشته باشید جشنی که در آن حضور پیدا می کنید، می بایست در حدود بودجه مورد نظر شما باشد. همچنین اگر برای شما کیفیت غذا مهم است باید به جشنی بروید که بیشترین هزینه مراسم صرف غذا شده است، در غیر این صورت اگر برای نمونه به مراسمی بروید که با بودجه مورد نظر شما برگزار شده ولی بیشترین توجه عروس و داماد صرف تزئینات شده، ممکن است قضاوت نادرستی درباره کار برگزار کننده به وجود آید.
هزینه تشریفات مجالس ...
به یاد داشته باشید برای انتخاب مجموعه برگزارکننده مراسم شما، مجموعه ای را برگزینید که خود مستقیما با خدمات دهندگان مانند طراح سفره عقد، میوه فروشی، تهیه غذا و ... در تماس باشند. زیرا برخی از افراد کم تجربه و تازه کار وارد حرفه برگزاری مجالس شده که تشریفات مجالس های با تجربه و مناسب را نمی شناسند و برای هماهنگی هر بخش جشن به واسطه ها و دلالان متوسل می شوند و در نتیجه هزینه پورسانت هرکدام به صورت حساب شما افزوده میشود. به صورت کلی هدف استفاده از مشاورین تشریفات مجالس این است که مراسم عروسی شما را با مناسب ترین هزینه و بهترین کیفیت برای شما آماده کند. شما می توانید پکیج های پیشنهادی رویای طلایی را با کلیک بر روی این لینک ببینید.
پرسش هایی که باید بپرسید ...
چندین سال است که به این حرفه مشغول هستید؟
نحوه پرداخت چگونه است؟
از اکنون تا روز عروسی طی چند جلسه دیگر همدیگر را خواهیم دید؟
آیا خودمان می توانیم ارائه دهندگان خدمات ( برای نمونه تهیه غذا، میوه فروشی، شیرینی فروشی و .. ) را از نزدیک دیده و با آن ها صحبت کنیم؟
لباس آشپزها و میهمان دار ها چگونه است؟
آیا امکان آزمودن و بررسی خدمات پیشنهادی شما وجود دارد؟
هزینه خدمات شما چگونه است؟
پکیج های پیشنهادی شما شامل چه مواردی بوده و چه قیمتی دارند؟ ( برای دیدن پکیج های پیشنهادی رویای طلایی می توانید اینجا کلیک کنید )
اگر پس از عقد قرارداد به هر دلیلی نتوانستید در برگزاری جشن عروسی ما را یاری کنید، آیا همکاری دارید که این مسئولیت را برعهده گیرد؟
اگر بخواهیم پس از عقد قرارداد آنرا فسخ کنیم، شرایط بازگشت هزینه چگونه است؟
آیا همه خدمات دهندگان برگزیده ما در قرارداد نوشته می شوند؟
آیا امکان تعویض خدمات دهندگان پس از عقد قرارداد وجود دارد؟ آیا موارد ایتم های انتخابی را می توان کم یا زیاد کرد؟ تفاوت هزینه ها و خسارات به چه گونه است؟
در روز موعود عروسی کارتان را از چه ساعتی آغاز کرده، خودتان و مدیر پذیرایی از چه زمانی در تالار یا باغ حضور خواهید داشت؟


تشریفات مجالس رویای طلایی
مواردی که باید در قرارداد درج شوند...
اشاره به نام خدمات دهنده تشریفات مجالس و توضیح خدمات مورد نظر
مجموع هزینه برگزاری جشن توسط مجموعه
نحوه پرداخت هزینه ( اقساط، بیعانه و .. )
اطلاعات و نحوه تماس با شما
تعداد جلسات جهت هماهنگی خدمات دهندگان با شما جهت برگزاری مراسم
شرایط تغییر موارد مذکور در قرارداد
شرایط فسخ قرارداد طرفین
شرایط لزوم عقد قرارداد جدید با توضیحات جدید
امضای شما و مهر و امضای مدیریت مجموعه تشریفات مجالس

 گرد آوری مطالب : آکا ایران


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 12:56

آکاایران سعیده سلیمانی-بخش کلوب ازدواج آکا ایران
ازدواج

وظایف والدین در ازدواج فرزندان -آکا وظایف والدین در ازدواج فرزندان -آکا

آکاایران: وظایف والدین در ازدواج فرزندان

قرآن مجید، وظیفه ازدواج دختران و پسران را بر عهده همه افراد جامعه اسلامی، به ویژه نزدیکان آنها قرار داده است و می فرماید: «وَ أَنْکِحُوا الْأَیامى مِنْکُمْ وَ الصَّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ؛ مردان و زنان بى همسری در بین شما هستند را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درست کارتان را اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بى نیاز مى سازد. خداوند گشایش دهنده و آگاه است .» و در نهایت این وظیفه مهم والدین است، که بهترین ازدواج را برای فرزند خود فراهم کنند. پیغمبر اکرم صلّی الله علیه وآله فرمود: «فرزند سه حق بر پدر دارد: اول انتخاب نام نیکو، دوم کتابت، نوشتن و سواد آموزی، سوم ازدواج، زمانی که فرزند بالغ شد.»

اما آیا همه والدین می توانند به وظیفه خود بخوبی عمل کنند؟

تمایزیافتگی بیانگر میزان توانایی فرد در تفکیک فرآیندهای عقلانی و احساسی از یکدیگر است. به عبارتی دیگر، رسیدن به حدی از استقلال عاطفی که فرد بتواند در موقعیت های عاطفی و هیجانی، بدون غرق شدن در جو عاطفی آن موقعیت ها، به صورت خودمختار و عقلانی تصمیم گیری کند

پرواضح است که در بسیاری از موارد والدین تلاش بهینه ای برای جامه ی عمل پوشاندن به وظایف خود در این زمینه انجام می دهند اما اینکه چقدر در این راه موفقند و چقدر به بیراهه می روند آمار بسیاری از آسیبهای اجتماعی و در مقابل زندگی های موفق ناشی از ازدواج های موفق و نا موفق خود گویای این امر است. اکثروالدین با وجود مشکلات همه جانبه ی موجود برای حمایت فرزند خود جهت ازدواج تلاش می کنند اما انچه موجب دلخوری ایشان می گردد رفتارهای متفاوت و توام با ناسپاسی فرزندان است که موجب گیج شدن والدین و گاه احساس نا امیدی آنهاست.

والدین انتظار دارند آنچه در نظرشان راه خیر و صواب است و به فرزند خود پیشنهاد میدهند فرزندان پذیرفته و شاکر باشند اما گاهی با واکنش های تلخ و مقاومت فرزندان مواجه می شوند. علت بسیاری از این واکنش ها عدم تفهیم و تفاهم کافی بین والدین و فرزند است. برخی پدر و مادرها توانمندی کافی برای به جا آوردن این مهم ندارند که این عدم توانمندی می تواند از لحاظ مالی یا شناختی باشد.

والدینی که به لحاظ مالی نمی توانند فرزندشان را در راه ازدواج حمایت کنند ممکن است با فهماندن برخی معیارهای صحیح به فرزندشان و همراهی گام به گام با او، منجر به اتخاذ تصمیم صحیحی از جانب وی شوند که این همان انجام وظیفه ی والدینی است اما برخی پدر و مادرها با وجود توانمندی در حمایت مالی از فرزندشان، خود نیازمند رفع خطاهای شناختی خویشند پس کمک چندانی به پروردن معیار های صحیح برای فرزندشان نمی توانند بکنند،اینان همان والدینی هستند که نمیتوانند به درستی به وظیفه ی خویش عمل کنند  و متاسفانه گاه با اصرار زیاد فرزند را به ناصواب سوق می دهند.از آن جمله ازدواجهای اجباری و ازدواجهایی که ملاکهای مادی گرایانه موقت دارند و مختوم به طلاقند.عموما فرزندانی که خوب پرورش یافته اند قادر به تشخیص درست و غلط و انتخاب بهترند اما گاهی با وجود تشخیص اراده ای برای مقاومت دربرابر اشتباه والدین در خود نمی بینند که این بخاطر عدم دستیابی به تمایزیافتگی کافی است.

تمایزیافتگی چیست؟

تمایزیافتگی فرآیندی است بسوی استقلال کامل و سالم فرد. تمایزیافتگی بیانگر میزان توانایی فرد در تفکیک فرآیندهای عقلانی و احساسی از یکدیگر است. به عبارتی دیگر، رسیدن به حدی از استقلال عاطفی که فرد بتواند در موقعیت های عاطفی و هیجانی، بدون غرق شدن در جو عاطفی آن موقعیت ها، به صورت خودمختار و عقلانی تصمیم گیری کند. بطور مثال وقتی خود فرزند آگاه است که از نظر عقلانی نمی تواند انتخاب والدینش را تایید کند بخاطر آشفتگی هیجانی و احساس نگرانی از دلخوری پدر و مادر دست به انتخاب اشتباه نزند و اگر تمایزیافته باشد قادر به تشخیص این آشفتگی می شود و با همه احترامی که برای والدینش قائل است اجازه تصمیم اشتباه را بخود نمی دهد و با دلیل و برهان و با صبر به آنها اشتباهشان را تفهیم می کند. گاه والدین بخاطر معیارهای اشتباهی که برخود فرض کرده اند انتخاب فرزندشان را اشتباه می بینند و مصرانه ان را رد می کنند فرزند تمایزیافته قادربه پشتیبانی از تصمیم خود به ازدواج با فرد مطلوبش با رعایت ادب و احترام والدین است. اما همه ی فرزندان حتی تمایزیافته نیاز به حمایت والدین از تصمیمشان به ازدواج دارند و دخالت و عدم دخالت والدین نتایج خاص خود را به دنبال دارد.

اثرات دخالت وعدم دخالت والدین

مسلم است که بعنوان والدین معیارهای صحیح و غلط بسیاری را هنگام تربیت فرزند به او منتقل کرده ایم. ما فرزندمان را با معیارهایی که به گمان خودمان صحیح است پرورش می دهیم و عینکمان را برای نگاه به دنیا به او می دهیم تا برای خویش نمونه ای شبیه آنچه ما داریم بسازد. دیدگاه او از بسیاری جهات به ما شبیه است اما همیشه عناصری وجود دارند که او را از ما متمایز می کنند و عموما او بعنوان فرزند از ما توانمندتر می شود  فرزند در کنار تجربه و دانش والدین موجود شکست ناپذیر بی همتایی می شود چنانچه درست پرورده باشد؛ اما گاه دیده می شود که والدین اعتمادی به توانمندی فرزند ندارند و تا ریزترین تصمیمات را برای وی اتخاذ می کنند این هنگام انتخاب همسر تبدیل به دردسری بزرگ می شود.

والدین انتظار دارند آنچه در نظرشان راه خیر و صواب است و به فرزند خود پیشنهاد میدهند فرزندان پذیرفته و شاکر باشند اما گاهی با واکنش های تلخ و مقاومت فرزندان مواجه می شوند. علت بسیاری از این واکنش ها عدم تفهیم و تفاهم کافی بین والدین و فرزند است

اگر والدین بخواهند به شیوه ی قبلی خود این بار هم برای فرزندشان تصمیم گیری کنند احتمال بروز مشکلات بعدی وجود دارد  همچون عدم مسئولیت پذیری فرزند در ازدواج، عدم شکل گیری پیوند عاطفی مناسب بین زوجین، عدم تفاهم و سرخوردگی های بعدی که گاه منجر به خیانت در ازدواج می شود و اگر والدین فرزند را به حال خود رها کنند قطعا آشفتگی ها و عدم انطباقهایی حاصل می شود که ادامه ی زندگی مشترک برای زوج را ناممکن می کند. بهترین کار این است که والدین مسیر را برای انتخاب همسر پیش روی فرزند خود هموار کنند و خود تنها به ابراز نظر قناعت کنند و درلحظه لحظه ای چالش و تردید فرزند وی را همراهی کنند؛ زیرا فرزندان حتی پس از انتخاب نیاز به حمایت وتایید والدین دارند تا زوج خود را بطور کامل بپذیرند و زندگی توام با سعادت را با وی آغاز کنند.

والدینی که به دلیل حساسیت های بیش از حد خود، فرزند تمایزنیافته ای را ترجیح می دهند تا با چشمان بسته انتخاب آنها را تایید کند و هیچگونه چرخشی از معیارهای خود را از جانب فرزندان نمی پذیرند و گاه به اصطلاح معروف برای اثبات حقانیت خود حتی چوب لای چرخ فرزند می گذارند نه تنها کمکی به وی نمی کنند بلکه آنقدر ذهن او را از انتخاب خسته می کنند که عدم مسئولیت پذیری در ازدواج را به او می آموزند و گاه با تهدید به کناره گیری و عدم دخالت مطلق در ازدواج وی، قصد مطیع کردن فرزند را دارند که اگر فرزند تمایز نیافته برای دوری از آشفتگی هیجانی تصمیم آنها را بپذیرد مشکلات از نوع انفعالی و اگر نپذیرد مشکلات تهاجمی تری گریبانش را می گیرد. بعنوان والدین موظف به حمایت و راهنمایی فرزندمان در امر ازدواجیم اما به جای فرزندمان نباید تصمیم بگیریم زیرا مجبور می شویم به جایش زندگی کنیم که در ید قدرتمان نیست و به نابودی پاره تن خودمان منجر می شود.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی آکا ایران اینجا کلیک کنید


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 6:47

,[categoriy]

به گزارش آکاایران: طلاق در بهترین حالتش یکی از اندوه بارترین رویداد های زندگی است

طلاق در بهترین حالتش یکی از اندوه بارترین رویداد های زندگی است اما این اندوه تا کجا می تواند ادامه پیدا کند؟ ممکن است یک سال، 2 سال و شاید هم تا آخر عمر ادامه یابد. می پرسید چگونه؟ کافی است سرطانی بشود آن وقت خواهید دید که چطور به مدتی مدید وبال گردنتان می ماند.
اما چه می شود که یک طلاق، سرطانی می شود؟ در این مطلب به این پرسش ها پاسخ می دهیم.
طلاق سالم، 
فرض کنید خدانکرده امروز روز طلاق شماست.
روایت اول: با احساس ناکامی از محضر بیرون می آیید. شاید چند روزی مرخصی گرفته باشید و بخواهید مدتی در خانه تنها بمانید. شاید هم یک راست به سر کارتان بروید. در هر دو حالت تا مدت ها کیفتان کوک نیست. خیلی وقت ها به یاد همسر سابقتان می افتید و چنان عصبانی می شوید که به فکر تلافی کردن می افتید البته این در حد یک فکر باقی می ماند. چند وقتی با این حالتان می سازید تا این که کم کم دوباره به زندگی بر می گردید.


روایت دوم: با احساس ناکامی از محضر بیرون می آیید. شاید چند روزی مرخصی گرفته باشید و بخواهید مدتی در خانه تنها بمانید. شاید هم یک راست به سر کارتان بروید. در هر دو حالت تا مدت ها کیفتان کوک نیست. خیلی وقت ها به یاد همسر سابقتان می افتید و چنان عصبانی می شوید که به فکر تلافی کردن می افتید. بالاخره تصمیم می گیرید به هر قیمتی شده انتقامتان را از او بگیرید و با اراده ای خستگی ناپذیر دست به کار می شوید.


تفاوت طلاق معمولی با طلاق سرطانی، تفاوت بین این دو روایت است. همان طور که متوجه شدید تا نیمه های هر دو روایت مسیر تقریبا یکسان بود. در هر دو شما ناراحت بودید، رنج می کشیدید و عصبانی بودید. مسیر طلاق سالم (یعنی روایت اول) از جایی از مسیر طلاق سرطانی (یعنی روایت دوم) جدا شد که به طور ناخودآگاه به حس انتقام جویی تان اجازه دادید مهار زندگی شما را به دست بگیرد.
آیا این طلاق درمان دارد؟
واقعیت این است که وقتی خشم و انتقام جویی غالب می شود، دیگر چشم و گوش آدم درست کار نمی کنند؛ یعنی فردی که طلاقش سرطانی شده سخت درمان می شود، شاید هم اصلا نشود برایش کاری کرد چون در شرایطی نیست که بیمارگونه بودن رفتار هایش را بپذیرد چه برسد به این که بخواهد درمان بپذیرد؛ بنابراین بهترین راه این است که با مقابله با حس انتقام جویی در این دوران، از سرطانی شدن طلاق پیشگیری کنیم.

,[categoriy]

با مقابله با حس انتقام جویی در دوران طلاق ، از سرطانی شدن آن پیشگیری کنیم

شیوه های مقابله با حس انتقام جویی
1- رنج را بپذیرید: این که به چه دلیلی طلاق گرفتید یا چقدر راضی به این کار بودید، ممکن است میزان رنج شما را تحت تاثیر قرار بدهد اما اصل آن را نه. رنج کشیدن سخت است اما نشانه بدبختی نیست! اتفاقا برعکس، رنج نشانه ای است از این که آسیبی به شما وارد شده است و روان شما به خاطر قدرتی که دارد، مشغول تیمار کردن آن است. حس انتقام جویی هم مثل خشم، تنهایی و افسردگی بخشی از فرآیند رنج پس از طلاق است. پس رنجتان را با تمام مخلفاتش بپذیرید و به روزنه های امیدی که نشانتان می دهد توجه کنید.


2- با همسر سابقتان قطع رابطه کنید: تعجب نکنید، می دانم احتمالا از وقتی که طلاق گرفته اید نه همسر سابقتان را دیده اید و نه با او تلفنی حرف زده اید، شاید هم به خاطر بچه ها چند باری مجبور به این کار شده اید اما طوری نبوده که بشود اسمش را رابطه گذاشت. اما واقعیت این است که تا وقتی از دست او عصبانی هستید و فکر انتقام در سرتان دور می زند، ذهن و قلب شما با او رابطه دارد. برای این که این رابطه هیجانی را قطع کنید 3 کار باید بکنید.


اول این که ریشه خشم، ترس است پس برای قطع رابطه با همسر سابقتان قبل از هر کاری باید ترس هایتان را شناسایی و رفع کنید. این ترس ها ناخودآگاه هستند و وقتی به سطح خودآگاهی می رسند تا حد زیادی قدرتشان را از دست می دهند. ببینید چه چیز طلاق، شما را بیشتر ترسانده است؟ تنهایی؟ حس بازنده بودن؟ بی پولی؟ آینده مبهم؟ فهرستی از این ترس ها تهیه کنید. راه های مختلفی را که برای رفع آن ها سراغ دارید هم بنویسید. حالا وقت سبک سنگین کردن است. بهترین راه ها را انتخاب و طی یک برنامه منظم آن ها را عملی کنید.
این که حالا نوبت خشم است. برای کنار آمدن با خشمتان هم انجام این کار ها مفید است:
از چیز هایی که هنوز شما را عصبانی می کنند، فهرستی تهیه کنید. سپس درباره هر کدام از آن ها مفصل بنویسید. بعد از نوشتن یک بار با صدای بلند آن را برای خودتان بخوانید تا هم آگاهی بیشتری نسبت به احساساتتان پیدا کنید و هم از بار عاطفی آن ها کاسته شود.


در مرحله سوم باید فکری هم برای راه های مدیریت خشم تان بکنید. از وقتی که طلاق گرفته اید چند بار به خودتان گفته اید که «همسر سابقم زندگی من رو نابود کرد، حق من این زندگی نبود و... ؟» . به جای بازی کردن نقش قربانی مسئولیت ازدواج قبلی تان را بپذیرید، این را که همسر سابقتان و دنیا چگونه «باید» با شما رفتار می کردند به چالش بکشید و با توجه به این نکته مهم که قربانی فردی است که خودش اجازه آزار و آسیب را به دیگری می دهد صدای منتقد درونی تان را به تله بیندازید.
بعد از انتقام چی؟
فرض کنید انتقام هم گرفتید، آیا مطمئنید که او دستش خواهد آمد که شما چه رنجی کشیده اید؟ آیا حال شما را می فهمد؟ آیا عذرخواهی می کند؟ مطمئن باشید که هیچ یک از این اتفاق ها نخواهد افتاد. نگاه او به دنیا با شما فرق دارد و اگر رنج شما برای او معنای رنج داشت که کارتان به طلاق نمی کشید.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 182 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 6:47

,[categoriy]

نکاتی برای انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی -آکانکاتی برای انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی -آکا

آکاایران: نکاتی برای انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی

آکاایران: این 10 نکته را در این بخش آکا ایران دنبال کرده تا بتوانید بهترین انتخاب محل برگزاری عروسی با بودجه تعیین شده خود را انجام دهید.

به گزارش آکاایران: 1- چک کردن تاریخ مورد نظر و رزرو نبودن آن 

قبل از اینکه مکان عروسی را بازدید کنید ، بررسی کنید که تاریخ مورد نظرتان خالی است یا خیر . اگر همان مکان مد نظر شماست و تاریخ مورد نظرتان قبلا توسط عروس و داماد دیگری رزرو شده بود شما می توانید تاریخ مراسم تان را تغییر دهید .

2 – ظرفیت تالار عروسی و تعداد میهمانان

بهتر است برای انتخاب تالار پذیرایی و عروسی تان ظرفیت مهیمانان را هم ملاک قرار دهید . به عنوان مثال تالار عروسی بزرگ با میهمانان کم اصلا زیبا نیست یا بر عکس تعداد میهمانان زیاد در یک سالن عروسی کوچک !!!
تعداد میهمانان با ظرفیت سالن عروسی باید با هم تناسب داشته باشد.

3- درست کردن کروکی

اگر تالار انتخابی شما از لحاظ پیدا کردن موقعیت کمی پیچیده و مشکل است بهتر است با کمک مدیر تالار کروکی یا نقشه ای از منطقه تالار مورد نظرتان برای سهولت و دسترسی آسان میهمان هایتان درست کنید و در اختیار میهمان های محترمتان قراردهید.

,[categoriy]

4- سوال در مورد هزینه تالار پذیرایی مورد نظرتان

یکی از مهمترین مسائل که باید در طول مراحل اولیه برنامه ریزی ازدواج به آن توجه نمود ، تعیین کردن بودجه مورد نظر برای انتخاب یک تالار پذیرایی مناسب می باشد.

بعضی از تالارها قیمت هایی که به عروس و دامادها نشان می دهند بسیار مناسب می باشد ولی در مرحله پرداخت پول متوجه می شوید که باید هزینه های دیگری مثل ورودی تالار، بادکنک آرایی، مشعل آرایی، اتاق عقد، مالیات بر ارزش افزوده و … نیز علاوه بر هزینه هر نفر میهمان پرداخت نمائید که هزینه بسیار بالاتری از پیش بینی مخارج عروسیتان می گردد.

پس مناسب است که در ابتدا از کلیه هزینه های تالار عروسیتان آگاه شوید و آن را در انتخاب هایتان دخیل نمائید.
بهتر است با بودجه مورد نظرتان بهترین تالار پذیرایی را از لحاظ امکانات و کیفیت غذا انتخاب نمایید . سایت بانک تالار این امکان را به شما می دهد که به راحتی تالارهای پذیرایی مورد نظرتان را با یکدیگر مقایسه کرده و از بین آنها مناسب ترین تالارعروسی را انتخاب نمائید.

نکته دیگر که حتما باید از مدیر تالار پرسیده شود ، نحوه پرداخت هزینه می باشد .

5- سوال در مورد آتش بازی

اگر دوست دارید میهمان هایتان را در شب عروسی سوپرایز کنید آتش بازی با فشفشه های رنگی و مشعل و .. ایده ی خوبی می باشد.

6- سوال در مورد ریختن نقل و کاغذ رنگی در سالن تالار پذیرایی

در یک عروسی کلاسیک معمولا مرسوم است که بر سر عروس و داماد گل ، پول ، کاغذ رنگی و نقل می ریزند . بعضی از سالن های پذیرایی این اجازه را به شما نمی دهند پس بهتر است قبل از بستن قرارداد این سوال را هم بپرسید.

,[categoriy]

7- چک کردن موسیقی

از مدیر سالن در مورد سیستم صوتی و افکت های نورپردازی و هماهنگی نور و صدا به صورت اتوماتیک پرس و جو کنید .
چون افکت های نورپردازی جلوه ویژه ای به فیلم عروسیتان می دهد.

8- تغییر زمان عروسی بنا به هر دلیلی 

یکی از مسائل مهم دیگری که باید از مدیر تالار پرسیده شود سوال در مورد کنسل شدن مراسم عروسی و تغییر آن به روز دیگر می باشد. بعضی از تالارها این اجازه را به شما نمی دهند و شما مجبورید مبلغی به عنوان جریمه کنسل شدن روز مراسم تان بپردازید.

9- انتخاب تالار پذیرایی دومی

بهتر است همیشه ما یک تالار دومی با همه ی خصوصیات و امکانات مورد نظرمان در ذهن داشته باشیم که اگر بنا به هر دلیلی نتوانستیم مراسم مان را در روز انتخابی در تالار مورد نظرمان برگزار کنیم سریع به تالار دوم مراجعه کنیم . چون در غیر این صورت مجبوریم دوباره از ابتدا به بررسی و جستجوی تالار بپردازیم و مجبور شویم تصمیمی عجولانه بگیریم .

10- تست غذای تالار عروسی

یکی ار مهمترین نکات عروسی غذای شب آن می باشد. قبل از عقد قرارداد از مدیر تالار پذیرایی در خصوص تست غذا حتما سوال بفرمائید.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 194 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 23:40

آکاایران: متاسفانه این روزها آمار نسبتا بالایی از طلاق در کشورمان اعلام شده که تا حد زیادی نشان از انتخاب های نادرست همسر دارند

عجیب نیست؟

به گزارش آکاایران: در زمانه ای که انواع اطلاعات، از کتب و اینترنت در دسترس است و انواع مشاور و روانشناس در اختیار همگان هستند تا انتخاب مناسبی داشته باشند ، افراد تحصیل کرده اند و خانواده ها هم انواع حمایت ها و پشتیبانی ها را به عمل می آورند باز هم انتخاب ها نامناسب و ناهماهنگ اند و حتی این ناهماهنگی بیش از پیش به چشم می خورد.

به نظر شما علت این همه ناهماهنگی و جدایی چیست؟ آیا جوان ها خودخواه تر و بی گذشت تر شده اند؟

آیا حالا که دخترها کار می کنند و درآمد دارند خود را ملزم به ماندن در شرایط سخت زندگی مشترک نمی بینند؟

آیا مولفه هایی مانند داشتن فرزند دیگر نمی تواند زن و مرد را وادار به ماندن در زندگی مشترک کند؟

یا دخالت و آزار خانواده ها بیشتر شده؟

شاید هم تصور دختر و پسرها از ازدواج تغییر کرده است؟

شاید افراد انتخاب نادرست را دلیلی برای ماندن در یک وضعیت نامطلوب نمی دانند و وقتی با شناخت ناقص و ناکافی وارد زندگی مشترک می شوند دیگر حاضر نیستند با کسی که با او مشترکات لازم ندارند باقی بماند.

مطمئنا دلایل جدایی متنوع و متعددند و نمی توان همزمان به همه آنها پرداخت؛ اما در این جا، به یکی از دلایل ناسازگاری در زندگی مشترک که متاسفانه عمومیت هم دارد خواهیم پرداخت.

,[categoriy]

آیا تغییر رفتار بعد از ازدواج ممکن است؟ -آکاآیا تغییر رفتار بعد از ازدواج ممکن است؟ -آکا

آکاایران: آیا تغییر رفتار بعد از ازدواج ممکن است؟

همسرم را هر طور شده  تغییر می دهم!

بله، تغییر دادن همسر یکی از باورهای منفی و نادرستی است که بسیاری از دختر و پسرها درگیر آن هستند. این باور  در میان نسل های قدیمی تر به وضوح وجود داشت و با اینکه تقریباً از تمام بوته های آزمون، ناکام و سرافکنده بیرون آمد، امتداد آن، به اشکال جدید و فرم های دیگر در میان نسل حاضر هم خود را نشان می دهد! باور همسر خود را بعد از ازدواج تغییر می دهیم و او را با توجه به سلیقه و عقاید خود، به شکل جدیدی که می خواهیم، در می آوریم، یعنی انسان را موجودی مانند مجسمه تصور کردن که از جنس سنگ است و می توان آن را به هر شکلی تراش داد! یا یک عروسک مومی است که می توان به راحتی آن را تغییر شکل داد! کسانی که چنین طرز تفکری دارند، حواس شان نیست که این مجسمه یا عروسک، برخلاف نمونه های دیگر، روح و روان هم دارد و خود، موجودی انتخاب گر است که در شرایط فرهنگی اجتماعی خاصی رشد کرده و عقیده و نظر دارد و قبل از ازدواج، عمری را با سلیقه و باورهای خود زندگی کرده و شخصیتش تا حدود زیادی شکل گرفته است.جالب است که در کمتر تعامل یا حتی معامله ای، چنین دیدگاهی وجود دارد. در بیشتر معاملات، حتی در آنهایی که سر و کار با اشیای بی جان است، خریدار، کالای مورد نظر را مشاهده یا امتحان می کند و اگر مطابق میل و سلیقه اش بود، خریداری می کند و اگر نبود، منصرف می شود. نهایت تغییری هم که افراد در هنگام معامله برای کالای مورد نظر قائل می شوند، صرفاً محدود به تغییرات ظاهری است. اما در مورد ازدواج،  سر و کار با باطن و روح و روان فرد است. طرفین اصرار دارند که باطن و شخصیت طرف مقابل خود را تغییر دهند و بدیهی است که در برآوردن این خواسته، شکست خواهند خورد.به نظر شما چرا چنین باور غلطی در بیشتر افراد به شکل آشکار یا نهان وجود دارد؟ چرا بیشتر افراد گمان می کنند می توانند همسر خود را تغییر دهند و به شکل مورد نظر خود در آورند؟ به هر قیمتی تغییرت می دهم!

یکی از اصلی ترین دلایل توهم تغییر دادن همسر، عدم شناخت کافی از انسان است. انسان ، موجودی بی عقل و تدبیر نیست که بتوان او را بدون در نظر گرفتن خواسته ها و عقایدش تغییر داد. حتی اگر کسی از روی عشق و محبت چند صباحی به خاطر ما گذشت کند و برخی رفتارها یا علائق خود را تغییر دهد ، این کار را به میل و اراده خود انجام داده نه به زور و اجبار ما. برعکس، هر جا که زور وجود د اشته باشد، یا اصلا تغییری ایجاد نمی شود و یا در آینده عوارض و نتایج غیر قابل کنترلی خواهد داشت. به زندگی افرادی که همسر خود را به زور تغییر داده اند، نگاه کنید. یا همسر آنها پنهانی کار خود را انجام داده و سلیقه خود را پیش برده و متاسفانه زندگی را تبدیل به یک دروغ بزرگ کرده است و یا پس از گذشت یک یا دو دهه دچار انواع بیماری های روان تنی، مانند فشار خون بالا یا پایین، ناراحتی های قلبی و عروقی، بیماری های گوارشی و بسیاری بیماری های عصبی و حتی مبتلا به یکی از انواع سرطان شده است. البته منظور این نیست که هر کس بیمار است یا مشکل جسمانی دارد؛ لزوما به دلیل زورگویی همسرش دچار بیماری شده؛ اما پژوهش ها نشان می دهد که عکس موضوع تا حد زیادی صادق است؛ یعنی اجبار و زور و فشار، تولید بیماری و ناراحتی های اعصاب و روان می کند و سیستم خانوادگی که از چنین زور و اجبارهایی حمایت کند، یا سرانجام متلاشی خواهد شد و یا دچار آسیب های جسمانی و روانی عدیده می شود.

بهترین را می خواهم!

یکی دیگر از دلایل میل به تغییر دادن همسر، ایده آل گرایی است؛ بدین معنی که وقتی به دنبال ویژگی های ایده آل و مافوق تصور هستیم و این ویژگی ها را در عالم واقعیت در کسی پیدا نمی کنیم ، تصمیم می گیریم با کسی که صرفاً ظاهرش را پسندیده ایم، ازدواج کرده و بعد از ازدواج او را تغییر دهیم و آن ویژگی های آرمانی را در او ایجاد کنیم! کاری که البته غیر ممکن است.

در خیال خام ماندن!

گاهی هم نوعی ناهوشیاری و تصورات غلط و موهوم باعث می شود تصور کنیم بعد از ازدواج همه چیز به خوبی و خوشی سپری می شود و خصوصیات نامطلوب همسرمان تغییر می کند و خود به خود مطلوب ما می شود. در حالی که تجربه نشان می دهد، کلاً تغییر کار سختی است و حتی در شرایطی که افراد با میل و رضایت خود برای تغییر کردن به یک روانشناس مراجعه می کنند، تا زمانی که خود نخواهند و تلاش نکنند، هیچ تغییری در آنها رخ نخواهد داد.

وقتی اعتماد به نفس کم است! داشتن اعتماد به نفس پایین نیز باعث می شود خود را لایق داشتن همسر مناسب نبینیم و از خواسته های خود کوتاه آمده و راضی به ازدواج با کسی که همتا و مناسب ما نیست، شویم؛ به این امید واهی که بعداً او را تغییر خواهیم داد! البته عکس این حالت هم صادق است؛ یعنی بعضی اوقات هم اعتماد به نفس کاذب و بیش از حد باعث می شود برای خود قدرت و توانمندی زیادی قائل باشیم و تصور کنیم با این قدرتی که داریم، خواهیم توانست همسر خود را تغییر داده و به فرد مورد علاقه خود تبدیل کنیم! که البته در هر دو حالت وقتی زیر یک سقف رفتیم، می بینیم که به رغم اعتماد به نفس کم یا زیاد ما، نقاب ها می افتند و حقیقت وجودی طرفین، قویاً بروز کرده و مانع تغییر خواهد شد. بدیهی است دلایل تمایل به تغییر دادن همسر به این موارد محدود نمی شود؛ اما این دلایل هر چه باشد، نتیجه یکی است: ازدواج نه تنها تغییردهنده یک طرف، به نفع طرف دوم نیست، بلکه حتی فرآیند تغییر را هم آسان تر نمی کند و برعکس، خصوصیات و ویژگی های نامطلوب را بزرگ تر و برجسته تر کرده و صفات نهفته را شاخص تر، یا دست کم آشکارتر می کند .

چه چیزهایی را نمی توان تغییر داد؟

بسیاری از ویژگی های نامطلوب قابل تغییرند، ولی نه توسط همسر یا دیگران؛ بلکه این خود فرد است که می بایست اقدام به تغییر آنها کند. به همین دلیل تعدادی از روانشناسان، برخی ویژگی هایی را که اغلب قابل تغییر نیستند، فهرست کرده اند و توصیه شان این است که به دلیل تأثیر سوء این ویژگی ها بر خود فرد و طرف مقابل، بهتر است از وارد شدن به این حوزه ها کلاً خودداری شود، این ویژگی ها مختصراً عبارتند از:

– اعتیاد: بدین علت که مصرف مواد مخدر و اعتیادآور، شخص را به صورت یک برده در می آورد و قابلیت او را برای درک و احساس به شدت مختل می کند .

– خشم شدید و غیر معمول: باعث می شود دیگران تا آخر عمر از شخص وحشت داشته باشند و توسط خشم او کنترل شوند.

– کنترل و سختگیری زیاد: باعث می شود هرگز احساس آزادی عمل و رفتار، و امکان شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها وجود را نداشته باشد.

– عدم شکل گیری شخصیت بالغ در فرد: اغلب منجر به عدم مسؤولیت پذیری مالی و اقتصادی، غیر قابل اعتماد بودن و بی هدفی و بی انگیزگی در طول زندگی می شود. به این موارد بالا می توان اختلالات جنسی، داشتن دوران کودکی پرآسیب، داشتن روابط التیام نیافته (با همسر یا نامزد قبلی) و… را هم اضافه کرد. بنابراین، عقل سلیم حکم می کند هرگز همسری را انتخاب نکنیم که در پی تغییر دادن او هستیم.

آیا بعد از ازدواج هیچ تغییری رخ نمی دهد؟

پس از تمام این بررسی ها، باید گفت، بعد از ازدواج تغییراتی در زن و شوهر به وجود می آید؛ اما این تغییر در اثر آمیختگی روح و روان و جسم آنها و گاه در اثر همنشینی و یادگیری های خودآگاه یا ناخودآگاه است، نه در اثر اعمال قدرت یا فشار ظاهری یک طرف به طرف دیگر.

رابطه جنسی و زناشویی، مانند قانون ظروف مرتبطه، بر روح و روان انسان اثر می گذارد. براساس این قانون، چنانچه دو ظرف آب را با حجم های متفاوت توسط لوله ای به هم متصل کنیم، سطح مایع از یکی به دیگری منتقل می شود تا بالاخره میزان آن در هر دو به تعادل برسد. در ازدواج نیز نوعی سرازیر شدن ویژگی های روحی (که گاه با آسیب و گاه با التیام توأم است) در طرفین رخ می دهد. وقتی بین دو نفر تعادل، هم فهمی، و همخوانی وجود نداشته باشد، این انتقال، اثر تخریبی بیشتری خواهد داشت.

به همین دلیل در روایات و احادیث بر «کفو بودن» زن و مرد در ازدواج بسیار تأکید می شود و روانشناسان و جامعه شناسان هم از بعد علمی و تحقیقی به همین نتیجه رسیده اند.

بنابراین، همسری را انتخاب کنید که قبل از ازدواج بتوانید او را با تمامیت و با همه رفتارها و عقایدش بپذیرید و هرگز به فکر تغییر دادن او نباشید.

البته اگر عشق و محبت واقعی در کار باشد و افراد به طور خودجوش علاقه به رشد داشته باشند، تغییراتی رخ خواهد داد؛ اما هرگز با توهم این تغییر وارد زندگی مشترک نشوید، کسی را انتخاب کنید که همین حالا او را دوست دارید و رفتارهایش برایتان مطلوب است؛ زیرا چون اگر به خود یا به طرف مقابل تان فشار بیاورید، یا خدای ناکرده در هم خواهید شکست و یا  زندگی مشترک تان به جدایی منجر خواهد شد.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 172 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 23:40

,[categoriy]

راه برخورد با خیانت همسر -آکاراه برخورد با خیانت همسر -آکا

آکاایران: راه برخورد با خیانت همسر

آکاایران: متوجه می شوید که همسرتان خیانتکار و بی وفا است، این امر شما را واقعا ناراحت کرده و ضربه سختی به شما وارد می سازد. تصور می کردید که ازدواج سبب می شود تا همسرتان دیگر هیچ گاه به خود اجازه بد عهدی و خیانت ندهد، اما کارها مطابق میل شما پیـش نرفـت. هنوز هم زمانیکه یاد کارهایی که او انجام داده است، می افتید، احساس ناراحتی میکنید. چگونـه می تـوانید آزار و اذیت ها را به دست فراموشی سپرده، همسر بی وفای خود را ببخشید و زندگی مشترک خود را از خطر نابودی نجات دهید؟

به گزارش آکاایران: در این بخش آکا ایران با هم به بررسی این مسائل می پردازیم:

  • میزان دشواری: خیلی شدید
  • مدت زمان لازم: بسیار زیاد

نحوه انجام:

1- نباید عکس العمل آنی از خود نشان دهید و یکمرتبه به دلیل بدعهدی همسرتان تصمیم بگیرید که از او جدا شوید. شما نیازمند کمی زمان هستید تا مسایل دیگر را نیز زیر و رو کنید. نباید به طور خاص تمام توجه خود را به خیانتی که از او سر زده معطوف نکنید.

2- باید قبول کنید که احساس خشم، عصبانیت، شک و تردید، شکه شدن، آشفتگی، ترس، درد و رنج، افسردگی، و پریشانی برای فردی که شاهد خیانت همسرش بوده کاملا نرمال است.

3- این مشکل باعث به وجود آمدن برخی مشکلات فیزیکی در فرد می شود از قبیل: حالت تهوع و استفراغ، اسهال، مشکلات مربوط به خواب (بی خوابی و یا پر خوابی)، لرزش، اختلال حواس، کم غذایی و کم اشتهایی. سعی کنید در این حال بیش از پیش از خود مراقبت کنید.

4- خودتان را وادار کنید تا غذاهای سالم مصرف کنید، طبق برنامه پیش بروید، به اندازه کافی استراحت کنید، هر روز ورزش کنید، به اندازه کافی آب بنوشید و تفریح داشته باشید. ایجاد تعادل، بهترین راه حل، برای مبارزه با آسیبی است که به شما وارد شده است.

5- خندیدن کاملا طبیعی و نشان دهنده سلامت فرد است. فیلم یا سریال های تلویزیونی خنده دار تماشا کنید و مقداری از وقت خود را با افرادی صرف کنید که خنده بر روی لب های شما می اورند. زندگی بدون اینکه توجهی به قلب های شکسته و خیانت های همسران داشته باشد، همچنان در حال پیش رفتن است.

6- گریه کردن نیز یک امر کاملا طبیعی است. اگر خود به خود گریه نمی کنید، می توانید آهنگ های غمگین گوش کنید و یا به تماشای فیلم های تراژیک بنشینید.

7- برای خود یک ژورنال درست کنید. تمام افکار و احساساتی که به شما به دلیل خیانت و بی وفایی همسرتان دست می دهد را بر روی کاغذ یادداشت کنید.

8- با همسر خود در مورد بدعهدیش صحبت کنید. تمام سوال هایی که به ذهنتان میرسد را بپرسید. شاید با این کار به این نتیجه برسید که همسرتان هنگام ارتکاب به این کار، اصلا فکر نمی کرده که به شما خیانت می کند.

9- به دنبال مشاوره بروید. سعی نکنید تا به تنهایی از پس این مشکل برآیید. هم شما و هم همسرتان پیش از اینکه مجددا رابطه جنسی بدون محافظت با هم برقرار کنید، باید تحت آزمایش HIV (ایدز) و تست سایر بیماری های آمیزشی قرار بگیرید.

10- حداقل یک روز به خود فرصت دهید.

11- نباید ضربه روحی وارده را پنهان کنید. با فرزندانتان صادق باشید؛ اما لازم نیست جزییات مشکل را نیز برای آنها شرح دهید. قسم هایی نخورید که بعدها نتوانید به آنها عمل کنید. تنها چیزی که بچه ها باید بدانند این است که حال شما رفته رفته رو به بهبودی خواهد رفت.

12- سعی نکنید این بازی، که چه چیز و یا چه کسی مسبب بروز چنین فاجعه های شده است را شروع کنید. با این کار صرفا انرژی خود را تلف می کنید. در اینصورت فقط می توانید نفر سوم را سرزنش کنید و خودتان خوب می دانید که هیچ چیز درست نخواهد شد.

13- اگر بیش از اندازه عصبانی باشید، بر سر مسایل کوچک داد و بیداد راه بیندازید، احساس کنید که بر روی طناب باریکی در حال راه رفتن هستید، و زمانی که به یاد بدعهدی همسر خود می افتید، عکس العمل های شدید فیزیکی از خود نشان دهید، بی شک دچار استرس بعد از ضربه روحی شده اید و باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

14- انتظار نداشته باشید که حس آشفتگی، بی اعتمادی و عصبانیت به مجرد اینکه تصمیم می گیرید همسر خود را ببخشید و به سرسپردگی خود ادامه دهید به راحتی از بین برود. از بین رفتن دردورنج وارده از طریق خیانت، نیازمند زمان است.

15- واقع بین باشید. درآمد، سرمایه، وضعیت مسکن، و حمل و نقل خود را در نظر بگیرید. اگر تصمیم به خاتمه زندگی زناشویی خود می گیرید باید ببینید که آیا جایی برای زندگی کردن دارید و همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسايل زناشویی - درامدی دارید که از آن طریق بتواند نیازهای اولیه تان را مرتفع سازید.

توجه:

1) بی وفایی یک فرد، هیچ گونه دلیل روشنی ندارد. ممکن است نشات گرفته از سایر مشکلات در زندگی مشترک باشد، ممکن است چیزی در درون قلب همسرتان وجود داشته باشد و … به هر حال شما هیچ گاه به درستی دلیل واقعی آنرا متوجه نخواهید شد.

2) نوع خیانت، معمولا فهم و درک آنرا راحت تر می کند. آیا به یک شب ختم می شود؟ به دلیل مشکلات زندگی بروز کرده؟ اعتیاد به برقراری رابطه جنسی بوده؟ آیا خیانت صرفا برای خاتمه دادن به زندگی مشترک بوده؟

3) به خاطر داشته باشید که زندگیتان با گذشته فرق کرده و باید ناراحتی به وجود آمده را تسکین دهید.

4) به طور مشابه می توان گفت که مرگ نزدیکان نیز باعث بروز غم و اندوه می شود (از عدم پذیرش از سوی فرد شروع می شود، بعد خشم، عصبانیت، کشمکش، افسردگی و در نهایت به پذیرش ختم می شود) پس چنین مسایلی بدین معنا نیستند که زندگی به پایان رسیده است و شما دیگر قادر به ادامه دادن آن نیستید، چرا که در اصل شما این توانایی را در وجود خود دارید و تنها مشکل به کارگیری ان است که کمی دشوار می باشد.

5) پیش از اینکه خانواده خود و یا همسرتان را در جریان بد عهدی او قرار دهید، مجددا بر روی این امر فکر کنید. افراد خانواده می توانند کینه ها را برای مدت زمان بیشتری نگه دارند و شرایط را بدتر کنند.

به چه چیزهایی نیاز دارید:

ـ خواب

ـ رژیم غذایی سالم

ـ ورزش

ـ نوشیدن آب، به میزان کافی

ـ خنده

ـ زمان

با شرکت در نظرات این بخش، در کمک به سایز عزیزان سهیم باشید.

– همچنین مطلب زیر را بخوانید :

علل خیانت زن و خیانت مرد

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 185 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 17:22

,[categoriy]

علل خیانت زن و خیانت شوهر -آکاعلل خیانت زن و خیانت شوهر -آکا

آکاایران: علل خیانت زن و خیانت شوهر


آکاایران: دلایل زیادی وجود دارد که موجب می شود زن یا مرد به همسرش خیانت کند ما در این بخش آکا ایران تعدادی از این دلایل را به طور خلاصه ذکر می کنیم اما نمی توان برای آنها اولویت و مرتبه ای در نظر گرفت.

به گزارش آکاایران: 1- سردی روابط :

وقتی بین زوج ها روابط محبت آمیز، عاطفی و هیجانی کم می شود و دیگر خبری از احساس شور و عشق اولیه نیست، در این زمان ممکن است یکی از زوج ها وارد رابطه خیانت آمیز شود.

2- سرد شدن نسبت به ظاهر یکدیگر :

در زندگی زناشویی افرد به تدریج ممکن است نسبت به ظاهر همسرشان دلسرد شوند یا اینکه جذابیت های فرد مقابل برایشان یکنواخت و تکراری شده باشد.

3- اعتماد به نفس پایین و خودانگاره منفی نسبت به خود :

افراد برای آنکه عزت نفس و خودانگاره شان را حفظ و تقویت کنند، می کوشندت از طریق رفتارهایشان نشان دهند عزت نفس شان بالاست و در این زمینه مشکلی ندارند.

این دسته از اشخاص به دنبال رابطه هایی خارج از سیستم خانواده می گردند تا خودشان را اثبات کنند. البته گاهی هم فرهنگ ها باعث ایجاد این تصورات می شوند. مرد می خواهد از طریق مردانگی و زن از طریق جذابیت، خود را نشان دهد.

4- داشتن اختلالت و مشکلات روانشناختی :

افرادی که دچار یکسری از اختلالات بالینی هستند بیشتر در معرض خیانت به همسرانشان قرار می گیرند. مثلا اشخاصی که کنترل های هیجانی ندارند یا اینکه دچار ضعف شخصیت اند.

5- ازدواج های اجباری :

زن یا مردی که برخلاف میل شان و به دلیل اصرار خانواده تن به ازدواج می دهند، احتمال آن که به همسرشان خیانت کنند بیشتر از سایرین است.

6- انتقام گرفتن :

زن و شوهر ممکن است به خاطر رنجشی که از یکدیگر دارند دست به انتقام بزنند و راه خیانت را انتخاب می کنند. مثلا مردی که به همسرش بدبین است و او را تحت فشار قرار می دهد، همسرش برای انتقام گرفتن از او بی وفایی می کند. این مورد در زنان شایع است چرا که دائما زنان به این فکرند کارهای بدی را که همسرشان در حق شان کرده تلافی کنند.

7- برآورده نشدن نیازهای جنسی :

افرادی که در روابط جنسی به مشکل برمی خورند به جای آن که از طریق مشاوره و مراجعه به متخصصان مشکلاتشان را حل کنند، سعی می کنند به همسرشان خیانت کنند.

8- هیجان خواهی :

یکسری از افراد دوست دارند دست به کارهای پنهانی بزنند چرا که برایشان تولید هیجان می کندن و این احساس را به دست می آورندت که افرادی زرنگ اند و دیگران نمی توانند این قضیه را بفهمند اما این را باید دانست بالاخره روزی این روابط آشکار می شود.

9- علل اقتصادی :

وقتی یکی از همسرها در زندگی مشترک، خواسته های مادی اش برطرف نمی شود وارد رابطه ای قرار می گیرد که مرکز توجه اند و نیازهای اقتصادی شان فراهم می شود می شود که بیشتر در مورد زنان مصداق دارد.

10- کنجکاوی :

گاهی افراد به دلیل صحبت سایرین درباره روابط خارج از سیستم خانواده، به دنبال بی وفایی می روند و به اصطلاح می خواهند ببینند چه خبر است.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 183 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 17:22

آکاایران: ۱۰ تفاوت زنان و مردان ایرانی در گذران وقتشان طی ۲۴ ساعت/مراقبت شخصی زنان شاغل کمتر از مردان

,[categoriy]

آداب زندگی ، همسرداری ، تفاوت میان زن و مرد ، مشکلات زناشویی -آکاآداب زندگی ، همسرداری ، تفاوت میان زن و مرد ، مشکلات زناشویی -آکا

آکاایران: آداب زندگی ، همسرداری ، تفاوت میان زن و مرد ، مشکلات زناشویی

به گزارش آکاایران: مرکز آمار ایران به تازگی جدید ترین نتایج بررسی وضعیت گذران وقت در تابستان ۹۴ را منتشر کرد که براساس آن ایرانی ها بخش زیادی از زمان خود را صرف مراقبت و نگهداری شخصی و کار و فعالیت های شغلی می کنند. در این بررسی کار و فعالیت های شغلی ۲ ساعت و ۴۶ ثانیه و مراقبت های شخصی ۱۳ ساعت و ۳۹ دقیقه از شبانه روز افراد را شامل می شود.
استفاده از رسانه های جمعی با 2 ساعت 16 دقیقه بوده است. همچنین متوسط کمترین زمان صرف شده در شبانه روز مربوط به گروه فعالیت داوطلبانه و خیریه برابر با 2 دقیقه بوده است.
اما در این بررسی تفاوت هایی میان مردان و زنان در نحوه گذران زمان شان وجود دارد که مربوط به همه مردان و زنان است و قید تحصیلات، شاغل بودن و نبودن و… در این تفاوت های کلی لحاظ نشده است که در جدول زیر  به نقل از خبر آنلاین قابل رویت است.

,[categoriy]

با این حال براساس این بررسی، در بین شاغلان، بعد از فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی (12 ساعت و 36 دقیقه)، متوسط بیشترین زمان صرف شده در شبانه روز مربوط به کار و فعالیت های شغلی با 7 ساعت و 8 دقیقه و کمترین زمان صرف شده مربوط به فعالیت های داوطلبانه و خیریه یک دقیقه بوده است. در فصل تابستان مردان شاغل 7 ساعت و 26 دقیقه و زنان شاغل 5 ساعت و 10 دقیقه از اوقات 24 ساعت خود را به کار و فعالیت شغلی پرداخته اند.

برای جمعیت بیکار نیز بعد از فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی (14 ساعت و 9 دقیقه)، استفاده از رسانه های جمعی با 3 ساعت و 29 دقیقه و فعالیت های خانه داری با 2 ساعت و 40 دقیقه بیشترین و فعالیت های داوطلبانه و خیریه با 3 دقیقه کم ترین زمان صرف شده را به خود اختصاص داده است.

بررسی گذران وقت در بین هر یک از طبقات جمعیت غیرفعال اقتصادی گویای آن است که، متوسط بیشترین زمان صرف شده مربوط به فعالیت های نگهداری و مراقبت شخصی است. همچنین در بین این گروه از جمعیت بعد از فعالیت مذکور، خانه داران به طور متوسط بیش ترین زمان خود را صرف گروه فعالیت های خانه داری (6 ساعت و 19 دقیقه) کرده، محصلان صرف گروه فعالیت های استفاده از رسانه های جمعی با 3 ساعت و 16 دقیقه و افراد دارای درآمد بدون کار (بازنشستگان و…) به طور متوسط بیش ترین اوقات خود را به فعالیت های استفاده از رسانه های جمعی با 3 ساعت و 5 دقیقه اختصاص داده اند.

بر پایه این گزارش، بررسی الگوی گذران وقت افراد باسواد 15 ساله و بیشتر گویای آن است که متوسط بیش ترین زمان صرف شده در شبانه روز بعد از گروه فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی (13 ساعت و 30 دقیقه)، به خانه داری با 3 ساعت و 19 دقیقه اختصاص داشته است. این شاخص ها برای افراد بی سواد به ترتیب با 14 ساعت و 56 دقیقه مربوط به فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی و 4 ساعت و 1 دقیقه مربوط به خانه داری است.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 187 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 17:22

آکاایران: طی تحقیقات به عمل آمده و آمارهای موجود از مرگ و میر و بیماری در زنان بیشترین عامل مرگ زنان حمله قلبی است. که قاتل شماره یک زنان نام برده شده. به سلامتی خود اهمیت بدهید.

به گزارش آکاایران: بیماری های قلبی در حال حاضر قاتل شماره ی یک زنان در عمده ی کشورها به شمار می رود. با وجود تلاش های صورت گرفته برای کنترل پیشرفت مشکلات قلبی، هنوز هم متأسفانه آمار مبتلایان به انواع بیماری های قلبی -عروقی مخصوصا انفارکتوس حاد میوکارد یا حمله قلبی رو به افزایش است.

عوامل خطرزای بیماری های قلبی

برخی از عوامل خطرزای بیماری های قلبی در رابطه با زنان قوی تر عمل می کنند، مانند سیگار کشیدن، فشار خون بالا، چربی خون، چاقی، دیابت نوع دو و عوامل روانی مانند افسردگی. افزایش وزن بدن نیز به طور خاص با افزایش خطر ابتلا به مشکلات عروقی در ارتباط است و زنان سنگین وزن 4 برابر زنان لاغر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند.

همچنین متاسفانه میزان افسردگی در زنان جوان بیشتر از مردان هم سن شان است و این خود در افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی و مرگ ناشی از آن موثر است. اضطراب نیز می تواند یک عامل خطر متوسط برای ابتلا به بیماری عروق قلبی و مرگ در بین زنان و مردان محسوب گردد.

هر چند علائم مشکلات قلبی در زنان و مردان بسیار شبیه است، اما زنان تمایل به نشان دادن علایم غیر معمول تر مانند تنگی نفس، تهوع، استفراغ، درد پشت، کمردرد و یا درد فک دارند.

علل حمله قلبی در زنان
پارگی پلاک قلب یکی از شایع ترین دلایل حملات قلبی محسوب می شود و دلیل حمله ی قلبی در 76 درصد از مردان و 55 درصد از زنان است. اما متاسفانه کالبد شکافی ها نشان داده است که فرسایش پلاک های قلبی نیز یکی از اصلی ترین دلایل مرگ در زنان مخصوصا زنان جوان می باشد.

پارگی پلاک قلب یکی از شایع ترین دلایل حملات قلبی محسوب می شود

درمان حمله قلبی در زنان
دو نوع درمان موثر در رابطه با حملات قلبی وجود دارد که شامل درمان ترومبولیتیک و مداخلات اولیه کرونر (PCI)  می باشد. متاسفانه میزان خونریزی و مرگ و میر در زنان تحت درمان ترومبولیتیک بیشتر است، در حالی که در PCI این میزان کاهش می یابد، اما در هر صورت باز هم خطر بالایی دارد. این دو راه تقریبا تنها راه های درمان حمله ی قلبی در زنان هستند و البته شاید کمی مایوس کننده به نظر برسد.

نابرابری های نژادی – قومی
یک نکته را به خاطر بسپارید : هر چند زنان نسبت به مردان در معرض خطرات بیشتری در مواجهه با بیماری های قلبی هستند، اما این نتایج در میان خود زنان نیز بسیار متفاوت است. زنان سیاه پوست نسبت به سفید پوست ها در معرض خطر بیشتر حملات قلبی در هر رده ی سنی هستند و میزان مرگ و میر ناشی از این مشکل نیز در این گروه از زنان بالاتر است.

همچنین برخی از زنان سفید پوست در برخی از کشور ها نیز در رابطه با حملات قلبی دارای آماری برابر با زنان سیاه پوست هستند. بنابراین می توان گفت الگوهای زندگی و فرهنگ و تا حدودی نژاد هر فرد نیز می تواند در بروز مشکلات قلبی موثر باشد و آنچه که ما نباید هرگز فراموش کنیم برنامه ریزی برای داشتن یک زندگی سالم است. ورزش منظم، داشتن برنامه غذایی مناسب، کنترل ذهن و دوری از مواد خطر زا مانند سیگار همگی بخشی از یک زندگی سالم هستند.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 172 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 12:19

,[categoriy]

9 باور غلط و اشتباه در ارتباط با رابطه زناشویی -آکا9 باور غلط و اشتباه در ارتباط با رابطه زناشویی -آکا

آکاایران: 9 باور غلط و اشتباه در ارتباط با رابطه زناشویی

آکاایران: در نظر بسیاری از افراد یک رابطه زناشویی موفق ویژگی های خاصی دارد اما این ویژگی ها گاهی فقط بـاورای نادرستی هستند که تکیه به آنها می تواند باعث نارضایتی و حتی ناتوانی جنسی شود…
آکا ایران به شناخت این بـاورا  که به شما کمک می کند یک رابطه زناشویی موفق داشته باشید می پردازد.

به گزارش آکاایران: 1-در یک رابطه زناشویی حتما باید دخول انجام شود. اصطلاح «رابطه جنسی کامل» این تصور را ایجاد می کند که رابطه زناشویی بدون دخول، ناکامل است. این تصور اشتباه است. برخی تصور می کنند دخول باعث رسیدن به اوج لذت جنسی در زن می شود اما برای بسیاری از زنان دخول به تنهایی باعث رسیدن به ارگاسم نمی شود.

2-بدون نعوظ، رابطه زناشویی امکانپذیر نیست. بسیاری از افراد فکر می کنند در صورتی می توان یک رابطه زناشویی را آغاز کرد که نعوظ صورت گرفته باشد در حالی که نعوظ فقط بخشی از رابطه زناشویی است.

3-رابطه زناشویی کوتاه، ناامیدکننده است. برای یک رابطه زناشویی موفق حداکثر یا حداقل زمان تعریف نشده است. برخی افراد فقط زمان بین دخول تا انزال را درنظر میگیرند و در صورت کوتاه بودن این فاصله می گویند مرد دچار انزال زودرس است در حالی که نوازش و بوسه نیز جزیی از رابطه زناشویی محسوب می شود. از سوی دیگر این مدت زمان صرف شده نیست که اهمیت دارد بلکه میزان رضایت زوجین از رابطه مهم است.

4-انزال به معنی اتمام رابطه زناشویی است. اگر فکر کنید که نعوظ و دخول اصلی ترین عمل ها در یک رابطه زناشویی هستند پس در نظر شما انزال نشانه پایان این رابطه است اما در حقیقت مرد بعد از انزال باید تلاش کند تا با روش های دیگر به همسرش کمک کند به اوج لذت جنسی برسد.
برای احساس رضایت از رابطه زناشویی، رسیدن به اوج لذت جنسی ضروری است. درست است که ارگاسم عامل رضایت و آرامش جنسی در افراد می شود اما نرسیدن به آن نشانه لذت نبردن یا ناموفق بودن رابطه نیست.

5-یکی دیگر از بـاورای غلـطدر رابطه زناشویی این است که،همسران باید همزمان به اوج لذت جنسی برسند. این بـاوربسیار غیرمنطقی است. زمان رسیدن به اوج هیجان جنسی معمولا در زنان و مردان یکسان نیست و هر دو نمی توانند در یک زمان به ارگاسم برسند گرچه تطابق دادن خود با دیگری در زمان رسیدن به اوج لذت جنسی اهمیت دارد.

6-در یک رابطه زناشویی مرد فاعل و زن مفعول است. معمولا برای زنان رسیدن به اوج لذت جنسی مرد مهم است و مرد نیز برای آنکه لذت ببرد از خود مایه می گذرد. درست آن است که هر یک برای لذت بردن خود تلاش کنند و از دیگری انتظار نداشته باشند که برای لذت بردن او تلاش کند، فراموش نکنید که هر کسی بهتر از دیگری بدنش را می شناسد و می تواند در رسیدن به اوج لذت جنسی به خود کمک کند.

7-نداشتن نعوظ در مردان به معنی آن است که همسر خود را نمی پسندند. این عقیده اشتباه است. همیشه بین نعوظ و لذت رابطه ای وجود ندارد. گاهی مردی همسرش را بسیار دوست دارد اما ممکن است به دلیل ناتوانی جنسی یا مشکلات دیگر توانایی نعوظ نداشته باشد.

8-یک زوج طبیعی باید هفته ای یکبار رابطه زناشویی داشته باشند. میزان تمایل به برقراری رابطه زناشویی بین افراد مختلف متفاوت است و نمی توان گفت برقراری چه مقدار رابطه زناشویی در یک زمان معین نشانه طبیعی بودن همسران است.

9-طی یک رابطه زناشویی نباید با هم صحبت کرد. فکر کنید طرف مقابل بدون حرف زدن می داند شما از چه نوع حرکتی خوشتان می آید و چه کاری را نمی پسندید. گاهی بیان احساسات و خواسته ها هنگام رابطه زناشویی برای همسران لذت آور و تحریک کننده است و میزان رضایتمندی آنها را از رابطه زناشویی افزایش می دهد.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 187 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 7:09


آکاایران: Waing: strpos(): Empty needle in /home/asemooni/public_html/wp-includes/media.php on line 1088
,[categoriy]

اشتباهات مردانه در زندگی مشترک -آکااشتباهات مردانه در زندگی مشترک -آکا

آکاایران: اشتباهات مردانه در زندگی مشترک

یک مرد فکر می کند همین که در خانه باشد نشان دهنده صمیمیت او با همسرش است، آنها حساب نمی کنند که در زمان حضور در اتاق پای کامپیوتر هستند یا فیلم می بینند یا خواب هستند یا…

به گزارش آکاایران: تا به حال شنیده اید که زبانی که زنان حرف می زنند متفاوت از زبانی است که آقایان استفاده می کنند. مثلا وقتی یک خانم می گوید « حرفش را نزن، اصلا برایم مهم نیست »، در واقع می خواهد به طرف مقابل بفهماند که نه تنها موضوع برایش مهم است بلکه باعث ناراحتی اش هم شده است. اما کمتر مردی است که این موضوع را بداند و تعبیر درستی از آن داشته باشد، حالا این موضوع ساده را به تمام وجوه زندگی تعمیم دهید تا درک کنید زنان چه رازهای بزرگی هستند. مردانی که نتوانند راز شخصیت زنان را کشف کنند خواه ناخواه دچار اشتباه های بزرگی در قبال آنها می شوند تا جایی که ممکن است زندگی و رابطه شان تحت الشعاع قرار بگیرد. در این مطلب شما را با ۹مورد از این اشتبا هات رایج مردها آشنا می کنیم تا شاید کمی به مردها کمک شود که رفتار همسرشان را رمزگشایی کنند.

تفاوت هایی از دوران غارنشینی

بیشتر زوج ها اگر بخواهند رابطه ای موفق داشته باشند به حرف زدن اهمیت زیادی می دهند، اما با این همه حرف زدن باز هم مردها می گویند که فکر می کنند زنان یک راز بزرگ هستند و نمی توان از کار آنها سر درآورد و همین عدم شناخت باعث می شود که اختلاف عقیده ای کوچک مثل جارو کردن خانه یا چیدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی منجر به دعوایی اساسی شود و به جاهایی برسد که طرفین شروع کنند از همه چیز و حتی خانواده های هم ایراد گرفتن.در این مواقع نمی توان گفت هر دو طرف بی تقصیرند ولی شاید تقصیر چندانی نداشته باشند و همه اینها ناشی از تفاوت دیدگاه هایشان باشد. باید بدانید خانم ها و آقایان بیشتر از آنکه فکرش را بکنید با هم متفاوت هستند. دکتر آلیسون آرمستانگ، روانشناس کالیفرنیایی می گوید: این تفاوت ها از همان دوران غارنشینی تا زندگی های مدرن امروزی در زندگی زنان و مردان وجود داشته است.

اشتباه یک : چرا مردها حرف خانم های شان را گوش نمی کنند؟

به نظرتان آشنا نمی آید؟ بیشترین شکایت خانم ها این است که مردشان به حرف آنها گوش نمی دهد.

متاسفانه مردها قدرت یک گفت وگوی ساده و عاشقانه را دست کم می گیرند.خانم ها طی گفت وگو دوپامین یا همان هورمون لذت در بدن شان بالا می رود و در نتیجه طی این گفت وگو ارتباط قوی تر می شود اما برای بیشتر مردها گفت وگو اینقدر اهمیت ندارد.مردها متوجه نمی شوند که خانم ها حرف می زنند تنها برای اینکه احساس کنند به طرف مقابل وصل هستند، آنها فکر می کنند که همسرشان حرف می زند که خواسته اش را مطرح کند.از طرف دیگر مردها به طور غریزی می خواهند مشکلات همسرشان را حل کنند، حتی اگر خانم از او کمک نخواهد.

راه حل : یک عبارت هست که می تواند برای خانم ها معجزه کند: « برای من از خودت بیشتر بگو» و اگر شما می خواهید واقعا او را خوشحال کنید، بگویید: « من به حرف هایت علاقه مندم »

اشتباه دوم : مردها پیشنهاد کمک نمی دهند

خانم های شاغل بیشتر اوقات روزشان را در دفتر کار سپری می کنند و بعد هم باید مشغول غذا پختن و رسیدگی به خانه شوند، آیا به نظر شما این توقع زیادی است که زنی انتظار داشته باشد بدون اینکه از همسرش بخواهد ظرف ها را بشوید؟
وقتی یک زن کمک می خواهد یا به کمک نیاز دارد، ممکن است به طور مستقیم خواسته اش را مطرح نکند و هیچ کس هم انتظار ندارد که یک خانم هیچ وقت به کمک احتیاج نداشته و مانند یک شیرزن از کسی انتظاری نداشته باشد.
قبول کنید که این فراتر از توانایی یک زن معمولی است، مردی که قدرت جارو کردن در استحکام یک رابطه را متوجه نشود به احتمال زیاد با همسرش مشکل خواهد داشت، مردها باید بدانند که امور خانه در روحیه همسرشان به شدت تاثیر می گذارد.

اما چگونه؟ برای بیشتر زن ها، کارهای خانه و تمیز بودن آن نقش مهمی در احساس شان نسبت به زندگی دارد و اینکه همسرشان در این امر به آنها کمک کند می تواند به زندگی امیدوارشان کند.

راه حل: اول از همه شما به عنوان یک مرد باید با دیدن تلویزیون و فیلم ها متوجه شوید که یک زن چه کارهایی انجام می دهد
احتمالا خواهید دید که بیشتر اوقات خانم ها آرام و قرار ندارند، اگر همسر شما نیز چنین است هر چه سریع تر به کمکش بشتابید و دوم اینکه مردها نیاز دارند که کلمه « کمک » را از پیشنهادهای خود حذف کنند. یک زن برای اینکه توانایی اش را نشان دهد جواب طبیعی اش به پیشنهاد کمک « نه » است؛یعنی می گوید « ممنون خودم انجام می دهم » پیشنهاد می کنیم به عنوان شوهر از او بپرسید « آیا کاری هست که بتوانم انجام دهم؟ »

نکته مهم : از قانون طلایی « ارتباط موفق » چیزی شنیده اید

بارها و در جاهای مختلف درباره تفاوت های زن و مرد صحبت شده ولی برای بیشتر مردها رفتار زن ها همچون یک راز است و شاید غفلت از همین تفاوت ها گاهی باعث می شود یک موضوع کوچک و یک اختلاف نظر جزئی تبدیل به یک دعوای بزرگ و دلخوری زیاد شود. قانون طلایی برای حل این مشکل این است؛ همان گونه که دیگران با شما رفتار می کنند با آنها رفتار کنید، مردها معمولا همان گونه که دوست دارند همسرشان با آنها رفتار کند با او رفتار می کنند و همین باعث به وجود آمدن اختلافات می شود چون زن ها و مردها متفاوتند.

اشتباه سوم : او با شما فرق دارد

آیا تا به حال دیده اید که بعضی از مردها وقتی می خواهند خیلی همسرشان را خوشحال کنند به او وسایلی چون ایکس باکس هدیه می دهند، چون همان کاری را می کنند که دوست دارند همسرشان انجام دهد. وقتی مردی هدیه می دهد بیشتر به نیازهای خودش فکر می کند نه اینکه همسرش چه وسیله ای نیاز دارد و در نهایت همین رفتار اثر خود را در زندگی نشان می دهد.
البته این فقط یک ویژگی مردانه نیست، همه مردم به طور طبیعی فکر می کنند دیگران نیز خواسته هایی شبیه خودشان دارند، چون همه فکر می کنند دیگران هم شبیه آنها هستند.
مردان و زنان عموما خواسته هایی همساز دارند اما اگر زن و شوهری اینگونه نباشند مشکلات زیادی برایشان پیش می آید.

راه حل : مردها نیاز دارند درباره احتیاجات همسرشان بیشتر بدانند، اینکه چطور باید او را حمایت کنند و اینکه او چگونه شوهری را دوست دارد؟
به دست آوردن این اطلاعات خیلی سخت نیست تنها کافی است از همسرتان سؤال کنید. به خانم تان اجازه دهید که به راحتی با شما ارتباط برقرار کند و توقعاتش را بگوید.

اشتباه چهارم : چرا او ساکت است؟

مردها فکر می کنند وقتی همسرشان یک روز با آنها صحبت نمی کند حتما در حال جریمه کردن آنهاست اما حقیقت این است که روحیه او آسیب دیده و نمی تواند صحبت کند. گاهی همین سکوت مردها را به اشتباه می اندازد و باعث می شود وضعیت را بدتر کنند. مرد می خواهد به زن اجازه دهد تا خودش حالش خوب شود اما باید بداند طولانی شدن سکوت زن می تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد. مردها فکر می کنند سکوت خوب است و حال زن را خوب می کند اما برای زن این سکوت، آرامش پیش از توفان است.

راه حل : وقتی یک زن ساکت است، باید مرد از او علت سکوتش را بپرسد، مردها باید همیشه همسرشان و احساسات او را چک کنند

باید بدانید که عبارت معجزه آسا در این مواقع این است « عزیزم در ذهنت چه می گذرد؟ » در این مواقع باید مرد بیش از همیشه خود را دلسوز نشان دهد چون در این صورت زن احساس امنیت می کند و راحت تر احساسات واقعی اش را مطرح می کند.

اگر نمی دانید چگونه گفت وگو را شروع کنید می توانید بگویید «من نمی دانم چه کاری کرده ام، اما خیلی متاسفم که …»

اشتباه پنجم : مردها دلایلشان را توضیح نمی دهند

این یک شکایت رایج زن ها نسبت به مردهاست، چرا همسرم آنچه را که فکر می کند، به من نمی گوید. در عصر حجر مردها برای شکار نیاز داشتند تا جایی که می توانند کالری ذخیره کنند، اما امروز مردها، کلمات را برای خودشان نگه می دارند و سعی می کنند احساساتشان را پنهان کنند. وقتی خانمی به همسرش پیشنهاد می دهد که به سینما بروند ممکن است مرد بدون هیچ توضیحی تنها بگوید « نه!» هرچند در ذهن خود دلایل روشنی دارد مثل اینکه جای پارک پیدا نمی شود یا خیلی خسته است و… اما چون خانم ها این دلایل را نمی دانند دچار سوء تفاهم می شوند. مثلا زن فکر می کند که همسرش دوستش ندارد و نمی خواهد با او وقت بگذراند.

راه حل : باید با همسرتان بیشتر صحبت کنید

مردهایی که تصمیم هایشان را برای همسرشان توضیح می دهند حدود ۱۰۰برابر بیشتر از مردهای دیگر در زندگی موفق هستند، این مردها حتی اگر با همسرشان مخالفت کنند چون برای او توضیح می دهند، تنش به وجود نمی آورند.

اشتباه ششم : مردها فکر می کنند حضور فیزیکی در خانه کافی است

یک مرد فکر می کند همین که در خانه باشد نشان دهنده صمیمیت او با همسرش است، آنها حساب نمی کنند که در زمان حضور در اتاق پای کامپیوتر هستند یا فیلم می بینند یا خواب هستند یا… برای مردها تنها فعالیت های ۲ نفره می تواند نشان دهنده صمیمیت باشد، در این فعالیت های ۲ نفره حضور ۲ نفر برای مرد آرامش بخش است.

اما برای زن ها اینگونه نیست، او برای اینکه احساس آرامش کند باید مطمئن شود که همسرش به لحاظ احساسی، فیزیکی و ذهنی با او همراه است.

راه حل: ۳ کار را فراموش نکنید زن ها برای داشتن یک رابطه موفق نیاز دارند که هم صحبت کنند، هم توجه کافی دریافت کنند و هم با همسرشان ارتباط حسی و فیزیکی داشته باشند و در نتیجه این حالات احساس صمیمیت بیشتری می کنند.

اشتباه هفتم : مردها می گویند همسرشان به آنها توجه کافی ندارد

باید بدانید که خانم ها به راحتی می توانند چند کار را با هم انجام دهند و این جزو طبیعت آنهاست، اما مردها اینگونه نیستند. به عنوان مثال یک خانم هم می تواند تلفن جواب دهد، هم به غذا سرکشی کند و هم با شوهرش درباره یک موضوع مهم صحبت کند، اما در این مواقع مرد فکر می کند همسرش به او بی توجه است. مردها به دنبال توجه کامل هستند و می خواهند وقتی حرف می زنند همسرشان هیچ کاری نکند، در صورتی که نمی دانند که همسرشان به حرف ها با توجه کامل گوش می کند. با همه این حرف ها یک مرد چطور می تواند توجه کامل همسرش را جلب کند؟

راه حل : بهترین کار این است که هنگام صحبت دست های همسرتان را در دست بگیرید، با این راه دیگر گمان نمی کنید که او نسبت به حرف هایتان بی توجه است.

اشتباه هشتم : مردها بیشتر به خودشان توجه می کنند تا همسرشان

یکی از رایج ترین اشتباهات مردان هنگام ارتباط با همسر یا نامزدشان این است که اصلا به نیازهای عاطفی متفاوت همسرشان توجه نمی کنند و بیشتر توجه آنها به احساسات خودشان است. از طرف دیگر برای زنان نیز چندان مهم نیست که مردان درباره آنها چه فکر می کنند، همه آنچه برای آنها اهمیت دارد احساس خودشان نسبت به مرد زندگی شان است. یک زن چندان توجه نمی کند که شما چقدر می خواهید او را تحت تاثیر قرار دهید. اگر شما خودتان فکر می کنید همسر یا نامزد خوبی هستید، در احساسات او تاثیر خاصی ندارد. او چندان توجه نمی کند که شما در دلتان به چه فکر می کنید.

راه حل : اگر می خواهید همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید، سعی کنید احساساتش را بیشتر بشناسید از او درباره احساساتش بپرسید تا راه های خوشحال کردنش را پیدا کنید.

اشتباه نهم : کسل بودن!

یک مرد باید در زندگی اش احساس شوق و اشتیاق داشته باشد (در کنار همسری که دوستش دارد) وگرنه روز به روز کسل تر می شود. این مورد می تواند کار یا فعالیت فرهنگی یا… باشد. وقتی شما به نیازهای خودتان توجه کافی داشته باشید و سعی کنید استعداد های بالقوه خودتان را شکوفا کنید و با انجام دادن کاری که دوست دارید شاداب باشید، مسلما در کنار همسرتان نیز زندگی بهتری خواهید داشت و بهتر می توانید او را خوشحال کنید.

10 نکته که زنان دوست دارند مردان در مورد آنهابدانند

1 – زنان دوست دارند که از آنها راهنمایی و نصیحت بخواهید.

2 – خواسته هایتان را غیرمستقیم با آنها مطرح کنید.

3 – زنان انتظار دارند که به آنها زنگ بزنید.

4 – هر گاه زنی در اوج خشم و غم قرار گرفته باشد، به هیچ عنوان تقصیری را به گردن نمی گیرد.

5 – بسیاری از زنان به این علت که نمی خواهند کسی ایشان را نیازمند بداند، نیازهایشان را انکار می کنند.

6 – یک زن به طور ذاتی از توانایی نامحدودی در شاداب ساختن دیگران برخوردار است. اما وقتی آن زن لبخند می زند، لبخندش به این معنا نیست که در اوج شادابی و خوشحالی قرار دارد.

7 – یک احساس پنهان در درون زن به او می گوید نمی خواهم خواسته هایم را به همسرم بگویم، اگر عشق او به من واقعی باشد، خودش از نیازهایم مطلع می شود.

8 – هیچ چیزی را در رابطه اش با شما فراموش نمی کند.

9 – همسرتان می خواهد در صدر فهرست اولویت های شما قرار بگیرد، او جایگاه شماره یک را می خواهد، او می خواهد بیش از دوستان، همکاران، مشتریان و حتی مادرتان برای شما مفهوم داشته باشد.

10 – هیچ وقت از گفتن جمله دوستت دارم به زن مورد علاقه تان غافل نشوید.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 159 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 7:09


آکاایران: Waing: strpos(): Empty needle in /home/asemooni/public_html/wp-includes/media.php on line 1088
,[categoriy]

اختلاف سنی دختر و پسر در ازدواج ؟! -آکااختلاف سنی دختر و پسر در ازدواج ؟! -آکا

آکاایران: اختلاف سنی دختر و پسر در ازدواج ؟!

سئوالات زیادی در موردبالاتر بودن سن دختر نسبت به سن پسر در ازدواج مطرح شده است که ملاحظاتی راجع به  تفاوت سنی  دختر و پسر در ازدواج ، اشاره می کنیم:
1 – بهترین و معمولی ترین وضعیت ازدواج اینست که سن پسر کمی از سن دختر بیشتر باشد، یا حداقل مساوی باشند( مثلا 1 الی 5 سال). این به خاطر اینست که مدت باروری در خانمها محدود بوده و در آقایان نامحدود است. و اینکه قدرت باروی خانمها زودتر از آقایان شروع می شود، همچنین نیاز است که  آقایان قبل از ازدواج، علاوه بر  بلوغ جسمی و فکری، به استقلال اقتصادی نیز برسند، که این به زمان بیشتری نیاز دارد. به هر حال این نسخه غیر قابل نقض نیست که در بندهای بعدی توضیح داده می شود.

الف) همسر انتخابی شما می بایست تمام معیارهای اساسی و مهم مورد نظر شما را که لازمه یک زندگی توام با خوشبختی هست را دارا باشد. این بدان معنا نیست که در تمام این پارامترها و معیارها صد درصد و کامل باشد ، بلکه به این معناست که حداقل نمره قبولی را داشته باشد. ( مانند اینکه شما در رشته تحصیلی باید همه دروس را پاس کنید)

ب) فرد مورد نظر شما در کل ، باید معدل قابل قبولی در معیارهای مورد نظر شما کسب کند. یعنی اینکه وقتی نمره هر یک از معیارهای ازدواج را که با هم جمع کردید، او میانگین مطلوب را از نظر شما داشته باشد. ( مانند اینست که در رشته تحصیلی خود علاوه بر قبولی همه دروس ،  نباید مشروط شوید)

خلاصه: در تک تک معیارها حداقل نمره را داشته باشد و در جمع کلی همه معیارها، میانگین مطلوب شما را کسب کند.

اگرچه ممکن است فرد در یک معیار نمره عالی نداشته باشد و نقطه ضعف وی باشد. مثلا دختری که 2 سال از پسری بزرگتر است ، اما در سایر معیارهای اساسی قوی است، در نتیجه معدل خوبی جهت ازدواج دارد. در ضمن وی در معیار سن هم حداقل نمره قبولی را دارد. لیکن اگر این دختر با همه معیارهای اساسی و خوبی که دارد، 15 سال از پسر بزرگتر باشد ، با وجود اینکه معدل بالایی دارد، لیکن در یک معیار اساسی رد می شود و چنین ازدواجی با ریسک بالایی از طلاق یا نارضایتی در زندگی زناشویی همراه می شود. ( توجه کنید در اینگونه مسائل انسانی با قطعیت صد در صد سخن نمی گویئم).
3 – اختلاف سنی دختر و پسر نباید آنقدر زیاد باشد که دوره رشدی آنها متفاوت شود و در علاقه ها، سرگرمی ها ، طرز نگرش و بینش و انرژیهای روانی با هم متفاوت و یا احتمالا درگیر شوند. مثلا ازدواج دختر 16 ساله ای را با پسر 30 ساله در نظر بگیرید. در حالیکه دختر در آغاز راه هیجانات ، علاقمند به شطینت های نوجوانی، کوهنوری و جست و خیز و مهمانی و …. هست ، آن آقا کار و تفکر و  مطالعه ، فلیم و موسیقی و گوشه ساکت خانه جهت استراحت را بیشتر می پسندد. همچنین دیدگاه آقا توام با تجربه و احتیاط است و دیدگاه دختر نوجوان ریسک و فعالیتهای نو و بدیع است.

4 – نکته مهم بعدی اینست که علاوه بر سن شناسنامه ای باید به سن و بلوغ عقلی، اجتماعی، فرهنگی و ظاهر وی  نیز توجه کرد. بعضی وقتها دختری ممکن است 3 سال از پسری بزرگتر باشد، اما با نشاط  و انرژی است. و علاقمندیها و تمایلات مشترکی با پسر دارد. لذا علاوه بر سن تقویمی، لازمست که به ظاهر ، طرز فکر و نگرش هم توجه عمیق شود.

5 – نحوه تفکر پسر  و دختر ، نسبت به اختلاف سنی در ازدواج ( بزرگتر بودن دختر از پسر)، بسیار مهم است. اگر پسری از همان اول با تردید به بزرگتر بودن خانمش بیندیشد. او آمادگی دارد که بعدا با کنایه اطرافیان به هم بریزد و این مسئله را مرتب به رخ خانمش بکشد. اما در برابر پسری که درگیر این گونه مسائل نیست به سادگی از کنار این مسئله می گذرد. همچنین دختری که به این مسئله (سن زیاد) حساس هست. بعدا هر مسئله را در رابطه اشان به خودش و سن بالایش نسبت می دهد. که این از آسیب پذیریهای چنین ازدواجهایی هست.
6 – نظر پدر و مادر عروس و داماد هم در این زمینه از آنجا مهم است که ممکن است با سخت گیریهای خودشون منجر شوند که دختر و پسر نظرشان کم کم به هم عوض شود. اگر پسر و دختری به شدت تحت نفوذ والدین خودش هست. معمولا نمی تواند خارج از نظر آنها ، دست به چنین ازدواجی بزند.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 179 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 7:09

,رابطه جنسی،آمیزش جنسی،احساسات زن،خواسته زن،خواسته مرد,[categoriy]

روابط جنسی زن و مرد چه خواستگاهی دارد؟ -آکارابطه جنسی،آمیزش جنسی،احساسات زن،خواسته زن،خواسته مرد

آکاایران: روابط جنسی زن و مرد چه خواستگاهی دارد؟


به اعتقاد برخی از افراد دلیل سبکی پس از روابط جنسی، تهی شدن مغزی زنان و مردان است. پس از روابط جنسی، مرد که بخشی از نیروی خود را از دست داده برای بازیافتن آن احتیاج به استراحت دارد. به همین علت معمولا مردها بعد از روابط جنسی تمایل به خوابیدن دارند. زن ممکن است از خوابیدن بی موقع مرد عصبانی شود و او را خودخواه بنامد. زن خیال می کند مرد به نیازهای او توجهی ندارد.

به گزارش آکاایران: مردان از روابط جنسی چه می خواهند؟

  • مردان از روابط جنسی برای بیان احساسات خود نیز استفاده می کنند. به عبارتی آنان چیزی را که نمی توانند به طور مستقیم و زبانی بیان کنند، به دلیل ساختار جسمی خود چنین بیان می نمایند.
  • اگر مرد مشکلی مانند پیدا کردن شغل جدید، وصول چک، یا درگیری در مشاجره ای داشته باشد، احتمالا برای رهاکردن فشار مشکلات خود به روابط جنسی روی می آورد. زنان معمولا این نکته را درک نمی کنند و با خشم اظهار می دارند از آنان سوء استفاده شده است. آنان در حقیقت نمی دانند که روی آوردن مرد به رابطه ی جنسی راهی است برای تسکین ناتوانی یا ناراحتی او در رویارویی با مسائل و مشکلات روزمره اش.
  •  رابطه جنسی برخی از مسائل مردان را حل می کند. در حالیکه می تواند منشاء مشکلاتی نیز برای ایشان باشد. مطالعات نشان می دهد مردی که نیاز مبرمی به روابط جنسی دارد در شنیدن، راندن یا کار با دستگاهی سنگین دچار مشکل می شود. برای چنین مردی زمان به کندی می گذرد. اگر زن از مرد انتظار حرفی منطقی یا تصمیمی جدی دارد باید پس از رابطه ی جنسی از او بپرسد.
,رابطه جنسی،آمیزش جنسی،احساسات زن،خواسته زن،خواسته مرد,[categoriy]

زنان از روابط جنسی چه می خواهند؟

اگر مردی بخواهد از فشار وارد بر خود بکاهد، از روابط جنسی استفاده می کند. ولی خواست زن از این روابط با خواست مرد کاملا متفاوت است. زن می خواهد فشارهای وارد بر زندگی خود را حس کرده و درباره آن ها صحبت کند. مردان باید فرق این دو را بدانند. بسیاری از زنان دست کم 30 دقیقه وقت لازم دارند تا برای رابطه جنسی آمادگی پیدا کنند. ولی مردان برای آماده شدن فقط 30 ثانیه وقت احتیاج دارند. همانطور که بسیاری از مردان باید دست کم 30 دقیقه برای دنده عقب آمدن زنان صبر کنند.

نکته:

پس از روابط جنسی میزان هورمون های بدن زن در اوج خود است و او آمادگی انجام دادن هر کاری را دارد. او می خواهد لمس کند، در آغوش گرفته شود و حرف بزند. ولی مرد پس از رابطه جنسی یا می خوابد یا از جا بلند می شود و کاری انجام می دهد. او یا لامپ را عوض می کند یا چای را دم می کند. مرد با این کارها می خواهد اختیار خود را به دست آورد. در حین اعمال جنسی او اختیار خود را از دست داده است و برخاستن و انجام دادن کاری به او اجازه می دهد که به شخصیت قبلی خود باز گردد و برخود مسلط شود.

,رابطه جنسی،آمیزش جنسی،احساسات زن،خواسته زن،خواسته مرد,[categoriy]

چرا مردان هنگام آمیزش صحبت نمی کنند؟

بسیاری از مردان نمی توانند همزمان دو کار را با هم انجام دهند. وقتی مرد از لحاظ جنسی برانگیخته می شود، صحبت کردن، شنیدن و رانندگی برایش مشکل می شود. به همین علت در حین ارتباط جنسی به ندرت صحبت می کند. گاهی زن باید تنها به صداهای نفس او گوش کند. و او را در کار خود آزاد بگذارد. اگر زنی هنگام داشتن رابطه جنسی با مرد صحبت کند مرد احتمالا دچار مشکل می شود. مرد در حین رابطه جنسی از نیم کره راست مغز خود استفاده می کند و اسکن مغز نشان می دهد که مرد چنان در عمل خود غرق می گردد که واقعا کر می شود.

,رابطه جنسی،آمیزش جنسی،احساسات زن،خواسته زن،خواسته مرد,[categoriy]

نکته:

اگر مرد بخواهد در حین رابطه جنسی حرف بزند باید تمرکز خود را از نیم کره راست به نیم کره چپ منتقل کند ولی زن با استفاده از خاصیت استفاده هم زمان از هر دو نیم کره مغز، در حین روابط جنسی صحبت می کند.

چگونه می توان به روابط جنسی مناسب اندیشد؟

ترکیبات شیمیایی مختلف در مغز سبب عکس العمل های متفاوت می ‎شود، این امکان وجود دارد که شما با استفاده از این پدیده مغزی احساسات جنسی را در خود بر انگیزید. از این پدیده در درمان مشکلات جنسی هم استفاده می شود. برای داشتن این احساس فقط بر نقاط مثبت همسر خود تمرکز کنید و تجارب زناشویی خوشایندی را که با هم داشتید به خاطر آورید. مغز در این مرحله مقدمات ترشح مواد شیمیایی لازم برای ایجاد تمایلات جنسی را فراهم می کند. با ترشح این مواد هیجان جنسی در شما ایجاد می شود. این احساس در مرحله شیفتگی یا نامزدی، یعنی زمانی که عاشق فقط نقاط مثبت معشوق خود را می بیند و تمایلات جنسی فراوان دارد یافت می شود. اگر به نقاط منفی و وجه منفی شریک خود توجه کنید این احساس را از خود دور کرده اید زیرا در این مرحله مواد شیمیایی لازم برای ایجاد تمایلات جنسی ترشح نمی شوند.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 194 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 9:51

,سرد مزاجی،روابط جنسی،زناشویی،ناتوانی جنسی,[categoriy]

سرد مزاجی جنسی زنان و مردان چیست؟ -آکاسرد مزاجی،روابط جنسی،زناشویی،ناتوانی جنسی

آکاایران: سرد مزاجی جنسی زنان و مردان چیست؟

لغت "سردی" که فرانسوی ها به آن "فریژید" می گویند، به خانم هایی گفته می شود که تمایل و هوس جنسی نداشته و از آن بهره نمی گیرند. سرد مزاجی اصطلاحی است که به ندرت در معنای صحیح خود به کار برده می شود. چنانچه امروزه با شنیدن اصطلاح سرد مزاجی مجموعه ای از بی میلی جنسی، تحریک نشدن و لذت نبردن و نقص تکامل روان جنسی در فرد استنباط می شود.

به گزارش آکاایران: سرد مزاجی جنسی در هر دو جنس دیده می شود و لی در زنان کمی شایع تر از مردان است که می تواند به علت سیستم آلت تناسلی زنان باشد.

عوامل سرد مزاجی جنسی چیست؟

به طور کلی عوامل سرد مزاجی تا حد زیادی به روح و روان فرد مربوط می شود که به دو دسته عوامل اولیه و عوامل ثانویه تقسیم بندی می شود:

  • عوامل اولیه

 این عوامل بدون داشتن مشکل فیزیکی و جسمی در فرد وجود دارد و کاملا به روحیه و روان فرد مربوط می شود. از جمله بیماری افسردگی که این بیماری خود به دلایلی به وجود می آید. افسردگی انواع مختلفی دارد مثلاً افرادی که افسردگی مژور یا مطلق دارند -همیشه در افسردگی به سر می برند- همیشه از نظر جنسی سرد مزاج هستند.

  • عوامل ثانویه

 عوامل ثانویه که به عواملی اطلاق می شود که در اثر تغیرات فیزیکی و جسمی در فرد، به طور غیرمستقیم باعث تاثیر در روح و روان شخص می شود. تغیرات فیزیکی و جسمی در هر دو جنس می تواند باعث سردمزاجی خود فرد یا طرف مقابل شود. به طور مثال وجود هر نوع ضایعه در آلت تناسلی فرد می تواند طرف مقابل را از نزدیکی بیزار و سرد نماید.

آلت تناسلی یکی از قسمت های بدن است که دارای بیشترین تعداد سلولهای عصبی است و گاهی در افراد خاص این عصب دهی بیشتر از حد معمول می باشد. در این وضعیت (بخصوص در خانم ها) در اثر نزدیکی درد شدیدی بوجود می آید که از رغبت شخص به رابطه جنسی می کاهد.

علت سرد مزاجی چیست؟

سرد مزاجی در موارد کلی مربوط به موارد زیر می باشد:

  • بیماری های جسمی مانند زیاده روی در کار و فعالیت جسمانی
  • بیماری قند
  • خستگی
  • ضعف اعصاب

در نظر داشته باشید که در اکثر موارد علت سردمزاجی مشکلات روانی می باشد.

عوارض ناشی از سرد مزاجی چیست؟

فردی که پس از نزدیکی به ارضای کامل جنسی نمی رسد تحریک پذیر و حساس می گردد، تمایل به کار و فعالیت و خواب در آن پیدا نمی شود و اگر این مشکل ادامه پیدا کند کم کم افسرده شده و دچار تنش های افسردگی و عصبی می شود. از عصبانیت های خود شکایت می کند و از این که چرا بیهوده عصبانی شده است احساس پشیمانی و دلتنگی می نماید. از آن پس به تدریج روابط جنسی و حتی زناشویی در نظرش خسته کننده و بیهوده جلوه می کند.

,سرد مزاجی،روابط جنسی،زناشویی،ناتوانی جنسی,[categoriy]

سرد مزاجی چگونه درمان می شود؟

راه حل اصلی مشکل سردمزاجی و درمان آن مشاوره و استمداد از شناخت درمانی می باشد. بهترین عامل برای تازه نگه داشتن طراوت جنسی و از بین بردن سرد مزاجی این است که زمان را به عشق واگذار کنیم. در صورتی که بگذارید علاقه و عشق باعث کشش گردد، روح و روان شما به سرعت آماده می گردد. رابطه جنسی نهایت میزان ابراز علاقه طرفین به یکدیگر است.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 178 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 9:51

,[categoriy]

به گزارش آکاایران: ازدواج مهم ترین مرحله زندگی هر فردی است

ازدواج مهم ترین مرحله زندگی هر فردی است، همه افراد نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن دارند و همین امر، کشش روانی را موجب می شود که به سمت جنس مخالف سوق داده شوند.


این نیاز روحی، چنان قوتی را در ذهن و روان جوان برانگیخته می کند که به دوش کشیدن مسئولیت بزرگی چون زندگی مشترک را سهل و آسان می کند، اما براستی رمز موفقیت در انتخاب همسر چیست؟ بی تردید یک زندگی مشترک موفق در سایه یک انتخاب موفق شکل می گیرد، اما بسیاری از جوانان در این مرحله دچار اشتباه می شوند و مسیر یک عمر زندگی خود را به بیراهه می کشانند.
ملاک های مهم را در اولویت قرار دهید
این روزها بسیاری از دختران و پسران و حتی خانواده هایشان، ملاک های اصلی و اولیه ای را که لازمه سعادت و خوشبختی یک جوان است کاملا از یاد برده اند و متفق القول با یکدیگر، ظواهر را معیار مهمی برای یک انتخاب موفق قلمداد می کنند، کما بیش دیده و شنیده ایم چه دختران و پسران خوب و اهل زندگی که از فیلتر ظواهر موفق به عبور نشده اند و اندر خم اولین کوچه انتخاب درجا می زنند. سلامت روانی، رفتاری، جسمی و دینی از مهم ترین ملاک هایی است که باید در اولویت قرار بگیرد و معیارهایی چون شغل مناسب، وسع مالی، تحصیلات و همچنین سلایق و ویژگی های شخصی چون تناسب اندام، چاقی و لاغری، رنگ پوست، چشم رنگی و مشکی و... از معیارهای اختصاصی تری هستند که فقط در چارچوب آن ملاک های اصلی معنا و مفهوم می یابد، یادتان باشد این ملاک ها مکمل یکدیگر بوده و در صورت نبود تناسب میان آنها، سعادت زندگی مشترک آینده فرد در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت.
عجله کار شیطان است
درست است سن تان بالا رفته و احساس می کنید برای ازدواج خیلی دیر شده یا ممکن است از حرف و حدیث اطرافیانتان به ستوه آمده باشید یا آن که دوست داشته باشید سریع تر آخرین آرزوی پدر و مادرتان را ـ که دیدن شما در لباس عروسی و دامادی است برآورده کنید و... اما هیچ کدام از آنها، هرگز دلایل موجه و پسندیده ای نیست که بخواهید بی گدار به آب بزنید، توجه به هریک از این موارد در جایگاه خاص خویش بسیار ارزنده است، اما به شرطی که شما را وادار به انتخاب عجولانه و نسنجیده نکند.

در هر انتخابی، وقتی در شرایط اضطرار و عجله قرار بگیریم، بی تردید احتمال خطا کردن چند برابر می شود حال زمانی که این انتخاب به بزرگی انتخاب شریک و همسفر زندگی باشد، حساسیت آن چند برابر بیشتر است. با توجه به این مهم، اگر هم اکنون در مرحله انتخاب هستید و بابت آن احساس تنش و نگرانی می کنید و سریع تر می خواهید به پایان خط این روزهای سخت برسید، گوش به زنگ باشید که خطر بیخ گوشتان است، برای مدتی کوتاه هم شده دست نگه دارید تا به آرامش لازمه دست یابید، سعادت زندگی آینده شما ارزش آن را دارد که در کمال امنیت خاطر و به دور از تنش راجع به انتخاب تان دقیق تر و عمیق تر اندیشه کنید.

اگر از جانب کسانی تحت فشار هستید، در کمال احترام به آنها بگویید: «چند روزی لازم است در این باره تفکر کنید و متمایل هستید خلوتی با خود داشته باشید تا بتوانید به تصمیم نهایی برسید و دوست دارید در این زمان، صحبتی در این زمینه از آنها نشنوید، چه بسا به خاطر سخنان آنان احساس اجبار و نگرانی می کنید و نمی توانید تصمیم قاطعانه ای بگیرید.»
شناخت را کامل کنید
معمولا امروزه جوانان ترجیح می دهند با کسی که قرار ازدواج گذاشته اند، ارتباط بیشتری داشته باشند تا بتوانند به شناخت بیشتر و عمیق تری دست یابند و معمولا نیز ارتباطاتشان را محدود به ارتباط تلفنی، کافی شاپ و رستوران رفتن های آخر هفته می کنند، این در حالی است که این روش از شناخت، عاری از مشکل نیست. شناخت به سبک یاد شده، شناخت کاملا ناقصی است که تنها شما را از بُعد «کافی شاپ» یا به عبارتی بُعد «تفریحی» آن فرد آشنا می کند که حتی باعث می شود شخصیت مجازی آن فرد بیش از شخصیت حقیقی اش نمایان و جلوه گر شود و بی گمان این حد از شناخت ناکافی است و برای تصمیم مهمی چون ازدواج کافی نیست.

به خاطر داشته باشید، احتمال شکست در ازدواجی که براساس شناخت کافی صورت نگیرد، بسیار بالاست، یادتان باشد ازدواج به معنای حال و هوای دو نفره نیست بلکه ازدواج با یک فرد، ازدواج با کل وجود آن فرد و با همه ابعاد زندگی اش یعنی، خانواده، گذشته، آینده، افکار، اخلاق و همچنین جسم اوست، پس برای شناخت کامل تر لازم است با همه ابعاد وجودی فرد و در شرایط و موقعیت های مختلف با خود واقعی و حقیقی آن فرد روبه رو شده باشیم.
تفاوت های شخصیتی خانمانسوز است
معمولا افراد به دنبال کسانی برای ازدواج هستند که بتوانند با قرار گرفتن در کنار آن شخص، کامل شوند. گاه حتی اغراق در این امر می کنند و دوست دارند بدون آن که کوچک ترین تغییری در خود ایجاد کنند، یک شبه ره صد ساله بپیمایند. از سوی دیگر، برخی از جوانان به اشتباه تصور می کنند برای داشتن یک زندگی موفق و شاد و به دور از یکنواختی باید فردی را به همسری برگزینند که ایشان خصوصیات و شخصیتی کاملا متفاوت نسبت به آنها داشته باشد تنها به این دلیل که خلقیات متفاوت دو فرد است که باعث می شود دو نفر کامل کننده یکدیگر باشند. مثلا فرد گوشه گیر و خجالتی در جستجوی همسری است که روابط اجتماعی بالایی دارد یا فردی متعهد و پایبند است.
اما باید بگوییم این طرز فکر کاملا اشتباه و خانمانسوز است. هم کفو بودن و همتایی دختر و پسر ازجمله عوامل و بحث های مهم در ازدواج موفق است چه بسا اگر زوجین به لحاظ فرهنگی، خانوادگی، اقتصادی، دینی و... همتای یکدیگر نباشند، در واقع دختر در یک سر طیف و پسر در سر دیگر آن قرار گیرد، بی تردید احتمال تعارضات و اختلافات زناشویی از همان نخستین روزهای آشنایی و ازدواج افزایش می یابد. ناگفته نماند تعارضات در بالاترین سطح تشابهات هم قابل مشاهده است و حضور حداقلی از آن به طور نسبی در هر زندگی وجود دارد، اما به طور حتم باید گفت هم سطح بودن تا حدود زیادی مانع از شدت آن می شود. خطرناک ترین ازدواج ها، وصلت افراد درونگرا با برونگرا یا افراد باثبات با افراد بی ثبات و برانگیخته و تکانه ای است. تلاش کنید در هر یک از معیارهای انتخاب، پایه اصلی ویژگی های مورد نظر را در حد وسط طیف قرار دهید، بی تردید قرار گرفتن هر دو فرد در میانه یک مولفه، باعث می شود عاقبت آن ازدواج خوب شود، از قدیم گفته اند نه به آن شوری و نه به آن بی نمکی، پس حواستان باشد چاشنی زندگی تان را به بهترین شکل ممکن میزان کنید.

,[categoriy]

احتمال شکست در ازدواجی که براساس شناخت کافی صورت نگیرد، بسیار بالاست

مراقب ظواهر فریبنده باشید
پرستیژ و موقعیت اجتماعی ازجمله مواردی است که احتمال خطا را در انتخاب همسر بشدت بالا می برد. عناوین و موقعیت های خاص و بسیار چشمگیر براحتی می تواند سایر خصوصیات فرد مقابل را تحت تاثیر قرار داده و به عبارتی چشم را به روی بسیاری از چیزها نابینا کند، چه بسا بسیاری از دختران و پسران مرتکب این خطا شده اند و بعدها هم از ازدواج خود ابراز پشیمانی و ندامت کرده اند. حواستان باشد هرگز فریب پرستیژ و موقعیت اجتماعی ویژه فرد مقابل تان را نخورید، زیرا در این صورت مجبور خواهید بود، با موقعیت طرف مقابل ازدواج کنید اما با «خود واقعی» او زیر یک سقف بروید. اگر در چنین شرایطی هستید، توصیه می کنیم فرد مورد نظرتان را بدون شغل و آن موقعیت خاصی که شما را مجذوب خود کرده است، تصور کنید: آیا هم اکنون نیز او را می پسندید و ایشان را انسان موجه و قابل قبولی می دانید که می توانید همگام با یکدیگر، مسیر خوشبختی را بپیمایید؟ چه ویژگی های مهم و برتری دارد که شما مجذوب آن شده اید؟
عشق، کور و کرتان نکند
برخی از جوانان در دوران آشنایی، متوجه شباهت هایی در شخصیت، خلقیات و فرهنگ یکدیگر می شوند و همین اصل را ملاکی برای انتخاب عاقلانه و ازدواج موفق شان قلمداد می کنند، در حالی که با ورود به زندگی مشترک، دقیقا با کمرنگ شدن و گاه حتی با محو شدن تفاهمات، تضادها و تفاوت ها قد علم می کند. عشق و علاقه افراطی ازجمله عواملی است که مانند یک فیلتر عمل کرده و ساز وکار شناختی هر دو طرف یا یکی از طرفین را تحریف می کند، اگر چه گاهی نیز عشق و علاقه افراطی، شباهت خیالی نیز می سازد. مثلا، ممکن است قبل از ازدواج، پسری به دختری بگوید: «من زیاد اهل معاشرت های خانوادگی نیستم، اما شاید بتوانم بعد از ازدواج، رفت و آمد کنم» و دختر در چنین فضای عاطفی و محبت آمیز، فقط به فرض این که پسر به دلیل علاقه زیاد، قصد دارد در رویه خود تجدیدنظر کند، مساله را جدی نگرفته و حل آن مساله را به آینده و به مدد عشق و محبت موکول کند، قطعا در زندگی مشترک، همین مساله به صورت یک مشکل حاد در زندگی مطرح خواهد شد.
به امید اصلاح پیش نروید
به امید تغییر دادن فرد مقابل، هرگز تن به ازدواج ندهید، چه بسا بسیاری از دختران و پسران در طول زندگی مشترک، به کرات چوب این باور اشتباهشان را خورده اند. بهتر است این حقیقت را بپذیرید که فرد مقابل شما یک انسان است و انسان هم موجودی انتخاب گر است که تلاش می کند با توجه به باورها و عقاید خویش در زندگی اش دست به گزینش بزند، از سوی دیگر، هر فردی در شرایط فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی منحصربه فرد خویش رشد و پرورش یافته است که نه تنها عمری را با آن سلایق و باورهای شخصی و خانوادگی زندگی کرده بلکه تا حدود زیادی به آن گونه ممکن نیز شکل گرفته است، پس تغییر دادن همسر و شکل دادن آن به گونه دلخواه، اندیشه ای خام است که برخی از افراد به آن باور دارند.

بهتر است بپذیرید انتخاب در ازدواج اینک و اکنون است به این معنا که قبل از ازدواج آنچه را که از شخصیت، رفتار، اخلاق، خانواده، فرهنگ، مذهب و... طرف مقابل می بینید باید به همان میزانی که هست بپذیرید و بدانید که باید با همین شرایط وارد زندگی مشترک شوید و در این مقوله نیز هرگز نباید به امید یک هوای تازه تر باشید، این که با خود فکر کنید با عشق و محبت می توانید رفتار نامطلوب فرد مقابل تان را ترک دهید، چادری و نمازخوانش کنید و... خیال باطلی بیش نیست. اگر چه شاید چند صباحی بتوانید با گذشت و عشق و محبت، برخی از رفتارها و عقایدش را تغییر دهید، اما به یقین بپذیرید «هر که باز جوید روزگار وصل خویش». این حقیقت را بپذیرید اگر کاری با میل و اراده خود فرد انجام نشود، با زور و اجبار، محبت و صمیمیت هم نمی توان راه به جایی برد. با این اوصاف، شایسته است همسری را انتخاب کنید که پیش از ازدواج بتوانید تمامیت وجود او، رفتار ها و عقایدش را بپذیرید و هرگز به فکر تغییر او نباشید، اگر چه بعد از ازدواج اندکی تغییر در زن و شوهر به وجود می آید، اما بی گمان این تغییرات یا در اثر آمیختگی روح، روان و جسم دو فرد است یا بر اثر همنشینی و یادگیری های خودآگاه و ناخودآگاه است. یادتان باشد ایجاد تغییرات شگرف و پایدار در شخصیت و منش دیگری، اندکی دور از ذهن و امری محال است.

 گرد آوری مطالب : آکا ایران


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 9:51

1395/01/25

,[categoriy]

چه سنی برای ازدواج مناسب است؟ -آکاچه سنی برای ازدواج مناسب است؟ -آکا

آکاایران: چه سنی برای ازدواج مناسب است؟

آکاایران: به نام یگانه عالم

به گزارش آکاایران: پسرم اگر تنبله ازدواج کنه خوب می شه؟

این جمله ایست که مادران دلسوز سرزمین بین خطاب به فرزندان خود بکار می برند.که متاسفانه هم اکنون نیز بعضی از مادران بخاطر باورهای غلط کلامی خود نسبت به فرزندانی که از سطح دانش و آگاهی بالایی برخوردارند به جهت نداشتن اینکه فرزندشان در چه سنی برای ازدواج مناسب تر است بکار می برند.

سن ازدواج به یک سری عوامل فیزیولوژی و اجتماعی از جمله رشد جسمی، جنسی، عقلی، روانی، موقعیت مناسب کار، هدف گذاری تحصیل، مسائل حاکم بر اجتماع بستگی دارد که این عوامل منجر می شود که سن ازدواج در افراد مختلف متفاوت می باشد.

شناخت این عوامل از طریق آگاهی والدین، روابط دوستانه با فرزند، هدف گذاری خانواده ها برای آینده شغلی و یا علمی و موارد دیگر کمک می کندتا با کمک همکارانم به درک مناسبی از شرایط ازدواج موفق فرزندشان منجر شود.

آکا ایران

نوشته از خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

جوان و ازدواج -


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 2:36

,[categoriy]

آیا ازدواج قسمت است یا اختیار ؟ -آکاآیا ازدواج قسمت است یا اختیار ؟ -آکا

آکاایران: آیا ازدواج قسمت است یا اختیار ؟

آکاایران: آکا ایران : قسمت به معنای عدم نقش و اراده انسان در رخدادهای زندگی از جمله ازدواج، درست نیست، زیرا انسان آزاد و دارای اختیار آفریده شده است، البته این آزادی مطلق نیست، بلکه مستند به اراده و مشیت خداوند است.

به گزارش آکاایران: برای تحقق یک رخداد مثل ازدواج، عوامل گوناگونی از جمله اراده انسان دخالت دارد که البته در طول اراده خداوند است. مثلاً برای اینکه لامپ منزل شما روشن شود، باید نیروگاه برقی باشد که نیروی برق را تولید کند، از نیروگاه تا منزل شما سیم کشی شود، درسیمها نیروی الکتریسیته جریان داشته باشد و شما نیز کلید برق را فشاردهید. اگر هر یک از این عوامل وجود نداشته باشد، لامپ روشن نمی شود.

در رابطه با مسئله ازدواج هم همین طور است، یعنی افراد باید برای ازدواج ابتدا اراده و اقدام کنند. بعد فرایند خواستگاری را بگذرانند.

اما در نهایت اگر توکل بر خدا کنند، ممکن است خداوند به جهت مصالحی که نمی دانند، اراده خود را بر اراده آنها حاکم کند و با وجود شرایط مناسب ظاهری، آن ازدواج به سامان نرسد.
آن چه در بین مردم معروف است که در ازدواج قسمت و تقدیر دخالت دارد و قبلاً همه چیز معلوم و مشخص شده است، یا مثلاً می گویند: فلان دختر «قسمت» فلان پسر است و آن پسر قسمت این دختر نیست و یا اگر قسمت باشد خودش درست می شود و دیگر لازم نیست ما کاری بکنیم و اگر قسمت نباشد، ما هر کاری هم بکنیم فایده ای ندارد، و سخنانی از این قبیل، صحیح نیست و هیچ ریشه دینی و عقلی ندارد.

همان طور که به روشنی، اختیار و انتخاب را در خرید و فروش، انتخاب شغل و تعیین رشته تحصیلی می بینیم در ازدواج نیز که موضوع مهم و سرنوشت سازی است، مشاهده می کنیم.

علاوه بر حکم عقل و منطق، روایاتی که در آن معیارهای انتخاب همسر ذکر شده دلیل محکمی بر دخالت انسان در سرنوشت خویش است. پیشوایان دین به ما توصیه کرده اند که در انتخاب همسر نهایت دقت را مبذول کرده و چشم بسته ازدواج نکنیم، چرا که ازدواج یک موضوع حیاتی است و برای هر کس به طور طبیعی در طول زندگی اش فقط یک بار اتفاق می افتد.

بر این اساس، افراد نباید دست روی دست گذاشته و به امید بخت و شانس و قسمت بنشینند، بلکه چه پسر و چه دختر باید خود را برای این تصمیم سرنوشت ساز آماده نموده و با کمال دقت و خردورزی و با کمک تجارب خانواده و راهنمایی های مشاوران دلسوز و کاردان، فرد مورد نظر را انتخاب کنند. چرا که منشأ و سرچشمه بسیاری از گرفتاری ها و بدبختی های انسان غفلت و بی تفاوتی است.

اگر شما در ازدواجتان اقدام کردید و به سرانجام نرسید و خود در عدم تحقق آن دخالت نداشتید، مطمئن باشید به مصلحت شما نبوده و دیگر جای رنجش و ناراحتی نیست و این را می توان قسمت الهی دانست. پس قسمت به این معنا درست و به معنای عدم اراده انسان نادرست است.

غفلت در تمام امور خسارت بار است و در مسأله انتخاب همسر، خسارت بارتر. ممکن است یک لحظه غفلت و یا انتخاب غیرصحیح، یک عمر پشیمانی و حسرت را به دنبال داشته باشد.همان طور که افراد زیادی را مشاهده می کنیم که علت ناکامی های خود از زندگی زناشویی را یک لحظه غفلت در انتخاب همسر می دانند.

امام علی (علیه السلام) فرمودند :

خدای منزه را به تغییر اراده های آهنین شناختم. (نهج البلاغه،کلمات قصار،250)

اگر شما در ازدواجتان اقدام کردید و به سرانجام نرسید و خود در عدم تحقق آن دخالت نداشتید، مطمئن باشید به مصلحت شما نبوده و دیگر جای رنجش و ناراحتی نیست و این را می توان قسمت الهی دانست. پس قسمت به این معنا درست و به معنای عدم اراده انسان نادرست است.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 2:36


آکاایران: Waing: strpos(): Empty needle in /home/asemooni/public_html/wp-includes/media.php on line 1088
,[categoriy]

زندگی مشترک را بهاری کنید! -آکازندگی مشترک را بهاری کنید! -آکا

آکاایران: زندگی مشترک را بهاری کنید!

اگر در پی آن هستید که روز به روز علاقه همسرتان را به خود بیشتر کنید، توصیه می کنیم ساده ترین و بی اهمیت ترین نکات را به کار گیرید تا تاثیرات شگرف آنها را ببینید.

به گزارش آکاایران: خودتان را تغییر دهید

جنگ و دعوا دارید: اگر با هم جنگ و دعوا دارید، به این معنی نیست که زمان جدیدی فرا رسیده است. تحقیقات نشان می دهد، زوج هایی که اصلا با هم درگیری و نزاع ندارند، از اینکه با یکدیگر رودررو شوند، گریزانند. آنهایی که به هیچ وجه دعوا نمی کنند، بیشتر در معرض خطر طلاق هستند. عکس آن نیز صادق است. ناسازگاری ها و اختلافات بیش از اندازه نیز به همین اندازه به پیکره خانواده آسیب می رسانند و جدایی، طلاق و برخی عواقب تلخ را در پی دارند.
هرگز با عصبانیت به رختخواب نروید: تمام روز را فرصت دارید به حل مشکلات و اختلافات خود بپردازید. چه با همسرتان مخالف باشید چه موافق، چه قهر، چه آشتی، در هر حالتی سعی کنید با ورود به رختخواب عصبانیت تان فروکش کند. این زمان از شبانه روز و این بخش خانه، فقط برای به دست آوردن آرامش و خستگی در کردن است.

لحظاتی را فقط به خودتان و لذت بردن از یک کار سرگرم کننده اختصاص دهید: بدون حس استقلال و آزادی عمل، هر یک از زوج ها احساس خواهد کرد که در یک دام گیر افتاده است. علاقه های شخصی خود را دنبال و سعی کنید کارهایی را بیابید که انجام شان برای تان لذت بخش است. مسلما هر کسی با انجام یک کار سرگرم کننده می تواند لحظاتی را برای خودش خوش باشد. این سرگرمی ها با رعایت چارچوب قوانین خانواده، هیچ آسیبی به شما و همسرتان نمی زنند.

اگر به نظرتان زندگی مشترک دیگر جاذبه ای برایتان ندارد، خودتان مقصر هستید: برخی افراد بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک شان، وقتی که همه چیز برای شان عادی می شود، احساس می کنند شروع رابطه شان از ابتدا هم اشتباه بوده است و باید رابطه جدیدی را شروع کنند؛ در صورتی که روابط قدیمی تر در میان زوج ها نشان می دهد با گذشت زمان شاید برخی جرقه ها خاموش شوند، ولی پایه های اعتماد و همکاری در بین آنها بسیار قوی تر و محکم تر شده و همین اعتماد و تعهد موجب بزرگ تر شدن عشق میان آنها می شود. پس برای تداوم زندگی مشترک نیازی به جرقه های تازه نیست؛ عشق دیرینه، آتشی گرمابخش و دلچسب و تاثیرش از هر جرقه ای بیشتر است.

سعی کنید سرگرم کننده و شوخ طبع باشید: زندگی در عصر جدید، بدون استرس و تنش امکان پذیر نیست؛ اما به هر حال باید سعی کنید هر طور که شده روح شوخ طبعی را در زندگی خود زنده نگه دارید. زن و مردی که بتوانند با هم به یک موضوع بخندند، معمولا توانایی انجام کارهای سرگرم کننده دیگر را نیز پیدا می کنند.
در دسترس او باشید: برای یکدیگر وقت بگذارید. برای صحبت کردن با هم، قدم زدن در کنار هم و یا کارهای دیگر وقت صرف کنید.

بعضی چیزها را به گذر زمان بسپارید: وقتی با هم اختلاف دارید، بهتر است آن را رها کنید و اجازه دهید روزگار خودش آن را حل کند. عصبانی شدن فایده ای ندارد. مشاجره و اختلاف در هر خانواده ای وجود دارد و وجود اختلاف به معنی عدم موفقیت در روابط نیست. اما طریقه برخورد شما بسیار مهم است. استرس را وارد رابطه خود نکنید و مسائل کوچک را فراموش کنید. مسائل بزرگ را هم به دست زمان بسپارید..

به همسرتان توجه کنید

مستقیم به چشم های او نگاه کنید: وقتی که مستقیم به چشم های همسر خود خیره می شوید، می توانید خیلی راحت توجه او را به خود جلب کنید. خودتان را برای همسرتان آراسته و مرتب کنید. زنان دوست دارند همیشه همسر خود را با سر و وضع مرتب و آراسته ببینند. آنها می خواهند همسرشان هم تمیز و مرتب باشد و هم بوی خوش بدهد. لزوما نباید همیشه بسیار تمیز و اصلاح کرده باشید، بلکه شانه زدن موها، شستن دست و صورت و استفاده از لباس های تمیز و مرتب آنها را راضی می کند.

وقتی با همسرتان هستید تمام توجه خود را به او معطوف کنید: این روزها کمتر کسی به نوشتن کلمات و جملات محبت آمیز روی یک تکه کارت یا کاغذ توجه می کند. اغلب مردم ترجیح می دهند که علاقه خود را به همسرشان یا در حضور او و یا به صورت تلفنی ابراز کنند؛ ولی گاهی اوقات تاثیر کاغذی که روی آن نوشته اید دوستش دارید، بیشتر است. وقتی علاقه خود را به صورت حضوری و رودررو و در یک زمان مشخص، مثل سالگرد ازدواج، روز تولدش و یا هر مناسبت دیگر به همسرتان نشان می دهید، دقت داشته باشید که تمام توجه خود را به او معطوف کنید. بهتر است در چنین اوقاتی تلفن همراه خود را خاموش کنید. او هرگز دوست ندارد وقتی که در کنارش هستید، توجه تان را با کس دیگری قسمت کنید.
بهتر است از او یک سوال بپرسید: تمام زنان دوست دارند که درباره خودشان حرف بزنند. آنها در این زمینه بسیار خبره هستند. با پرسیدن یک سوال راجع به خودش می توانید از یک مکالمه پر محبت با او لذت ببرید. می توانید از چیزهایی که دوست دارد، شروع کنید و هر بار که جمله ای می گویید و یا حرفی از دهان او خارج می شود، طوری نگاهش کنید که نشان دهد به شنیدن حرف هایش و صحبت کردن با او علاقه مند هستید.

محبت کنید

از او به نحوی که دوست دارد، تعریف کنید: گفتن جملاتی مثل «چقدر در این لباس زیبا و جذاب شده ای!» به او ثابت می کند که به اندازه کافی به او توجه دارید و او هنوز هم در نظر شما بسیار خوب جلوه می کند. این گونه تعاریف و جملات محبت او را به شما دوچندان می کند.

هرگز از همسرتان جدا نخوابید: حقیقت دارد که زوج ها وقتی در کنار هم هستند، راحت تر به خواب می روند. بنابراین تحت هیچ شرایطی، حتی اگر با هم در حالت قهر هم بودید، جدا از همسرتان نخوابید.

به مسائل زناشویی خود بیشتر اهمیت دهید: مسائل زناشویی باعث خوشحال شدن و آرامش خودتان و همسرتان می شود.

اهمیت دادن به این مساله به دلایل بسیاری لازم است: حداقل روزی یکبار به همسرتان بگویید «دوستت دارم!» همسرتان به شنیدن این کلمات نیاز دارد. صادقانه گفتن این جمله او را از این رو به آن رو می کند.

سلام و خداحافظی گرمی داشته باشید: این کار معجزه می کند و تمام کدورت ها و ناراحتی هایی را که شاید پیش آمده باشد، از بین می برد. مطمئن باشید اگر هر روز این کار را بکنید، برای تان عادی و تکراری نمی شود.

با او مهربان باشید: رفتارها و اعمال بسیار کوچک شما نشان می دهند که چقدر به همسرتان فکر می کنید. رفتارهای کوچک محبت آمیز تاثیر بزرگ تری روی خوشبختی شما در زندگی تان خواهند داشت.

عشق تان را هر روز بیشتر کنید: خود را آنقدر مشغول کار و زندگی نکنید که دیگر وقتی برای یکدیگر نداشته باشید. از هر موقعیت کوچکی استفاده کنید تا پرشورتر و پرحرارت تر از قبل همسرتان را دوست بدارید.

احترام بگذارید

با او با نزاکت رفتار کنید: زنان همواره از نمایش هایی که حالت تعارف دارند، لذت می برند. به او در پوشیدن کت و پالتویش کمک کنید. رفتارهای مودبانه که زوج ها معمولا بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترکشان دیگر به آنها اهمیتی نمی دهند، همواره برای زنان دلچسب و خواستنی است. از این راه می توانید عشق و محبت او را بیشتر جلب کنید.

با دوستان او رفتار اجتماعی داشته باشید: زنان معمولا مردانی را دوست دارند که اجتماعی، جذاب و دوست داشتنی هستند؛ یعنی کسانی که علاوه بر خودشان، دوستان و خانواده شان نیز آنها را تائید کند. بنابراین به هنگام حرف زدن با نزدیکان و دوستان همسرتان، بسیار مودبانه و اجتماعی برخورد کنید. اگر آنها را تحت تاثیر قرار دهید، همسرتان نیز تحت تاثیر شما قرار می گیرد.

در را برایش باز کنید: این نوع رفتار را تقریبا تمام خانم ها دوست دارند. وقتی که در را برایش باز می کنید وقتی که اجازه می دهید همیشه او جلوتر از شما وارد جایی شود، او بیش از پیش در درون خود به شما افتخار می کند.
نظریات او را جویا شوید: با این کار به او ثابت می کنید که چقدر برای نظریاتش ارزش قائل هستید. لازم نیست طوری رفتار کنید که هیچ چیز نمی دانید و فردی ناآگاه هستید؛ بلکه با احترام نظر او را بپرسید و بعد شروع به ارزیابی و مقایسه نظر خود با نظر او کنید.

با او صادق باشید: شاید در مورد ازدواج صداقت بهترین سیاست نباشد. قرار نیست، جزئی ترین نکات مربوط به گذشته خود را با همسرتان در میان بگذارید. کافی است با همسرتان مودب باشید؛ به او توجه کنید و به احساساتش احترام بگذارید؛ این یعنی صداقت داشتن با او. هیچ لزومی ندارد گذشته خود و او را کنکاش کنید.

با احترام با یکدیگر صحبت کنید: غالبا این گونه صحبت کردن با یکدیگر در سال های نخست ازدواج و دوران نامزدی شایع است و بعد از گذشت مدتی، کلمات مودبانه و محبت آمیز کم کم از بین می روند. به یاد داشته باشید که همسرتان نزدیک ترین فرد به شماست و باید بیشتر از همه او را عزیز بدارید و با احترام با او برخورد کنید.

از یکدیگر حمایت کنید

هرگز بدون همسرتان به مسافرت نروید: وقتی می خواهید از مرخصی های خود استفاده کنید، مسلما به اولین چیزی که فکر می کنید، رفتن به مسافرت ولو یک گردش کوچک خارج از شهر است. خیلی طبیعی است بخواهید از اوقات فراغت خود لذت ببرید؛ اما فراموش نکنید که شما با همسرتان پیمان بسته اید همیشه و در همه حال، در خوشی و ناخوشی با هم باشید. همسرتان همه چیز شماست و شما همه چیز او و درست نیست بدون حضور او بخواهید با دیگران خوش بگذارنید.

به فرزندان خود اهمیت بیشتری دهید: رابطه شما و همسرتان با آنکه حریم بسیار خصوصی شماست، ولی به شدت روی فرزندان تان اثر می گذارد. هر چه این رابطه بهتر باشد، نه فقط برای خودتان، بلکه برای فرزندان تان نیز بهتر خواهد بود؛ زیرا آنها شما را در موقعیتی می بینند که مسوول تامین امنیت و ثبات خانواده هستید. رابطه دوستانه شما با همسرتان، امنیت و احترام بیشتری را به خانواده تان هدیه می کند.

مسائل پیش پا افتاده را جدی نگیرید: می توانید اجازه دهید که عادات بد همسرتان اعصاب تان را به هم بریزد و اذیت تان کند. می توانید هم این عادات را بپذیرید و برای بهبود وضعیت تلاش کنید. اگر همسرتان عادت بدی دارد، بهتر است زیاد به آن توجه نکنید و در عوض به این فکر کنید که همسرتان گاهی اوقات چه کارهای فوق العاده ای برای شما انجام می دهد. به جای آنکه کارهای همسرتان موجب یاس و ناراحتی شما شود، به چیزهای مثبت او فکر کنید.

هیچ وقت از اسرار و ضعف های همسرتان علیه او استفاده نکنید: برخی موارد پیش پا افتاده ممکن است در نظر همسرتان بسیار بااهمیت باشند و شما باید آنها را تشخیص دهید. به هنگام اختلاف و درگیری با همسرتان آن مسائل را به رخ او نکشید. کاری نکنید که رابطه تان سردتر شود.

با هم و در کنار هم تغییر و رشد کنید: رابطه عشقی شما یک موجود زنده است که برای رشد و پیشرفت نیاز به غذا دارد. بهترین راه برای تغذیه آن، ایجاد تغییر در رابطه است. تجربه نشان داده که یکی از مهم ترین عناصر در خوشبختی  زوج ها همین تغییر است.

مراقبت و حمایت خود را از همسرتان کم نکنید: یکی از چیزهایی که زوج ها در رابطه شان نیاز دارند، حمایت است. آنها نیاز به همسری پشتیبان دارند؛ بنابراین ببینید همسرتان به چه کمک و پشتیبانی نیاز دارد و همان را به او عرضه کنید.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 2:36


آکاایران: Waing: strpos(): Empty needle in /home/asemooni/public_html/wp-includes/media.php on line 1088
,[categoriy]

روابطی که احتمال شکست در آنها بیش از ۵۰ درصد است -آکاروابطی که احتمال شکست در آنها بیش از ۵۰ درصد است -آکا

آکاایران: روابطی که احتمال شکست در آنها بیش از ۵۰ درصد است

شاید یکی از آرزوهای بزرگ هر کس در آستانه انتخاب همسر و ازدواج این باشد که پیشگو یا فالگیری را پیدا کند که بتواند آینده ازدواجش را پیشگویی کند. برای اینکه بدانید رابطه تان تا چه حد در معرض خطر است، در این بخش آکا ایران با علایم خطر آشنا شوید :

به گزارش آکاایران: ۱ – رابطه ای که در آن عشق یک طرفه است

حتما شنیده اید که می گویند « عشق یک سره باعث دردسره! » اگر میزان علاقه و انرژی ای که شما برای رابطه تان می گذارید به طرز چشمگیر و احتمالا آزاردهنده ای بیشتر از طرف مقابل است ( یا برعکس )، امکان اینکه در رابطه تان دچار ناکامی شوید زیاد است.

تحقیقات روانشناسان اجتماعی نشان داده است که رابطه ای که حالت متعادل دارد و دو طرف تقریبا به یک اندازه به آن علاقه دارند و سرمایه گذاری (مادی و معنوی) نسبتا یکسانی در رابطه شان می کنند دوام بیشتری دارد.
روابطی که در آن زن و مرد با هم تناسب کافی ندارند (یکی از آنها از هر جهت موقعیت بسیار بالاتری نسبت به دیگری دارد) در حالت عدم تعادل قرار دارند و آینده خوبی برایشان پیش بینی نمی شود.

۲ – رابطه ای که در آن یکی از طرفین یا هر دو تغییر زیادی کرده اند

اگر شما یا طرف مقابلتان به خاطر دیگری تغییری اساسی در زندگی یا شخصیت خود ایجاد کرده باشید، چه از روی اجبار و چه از روی علاقه بیش از حد و برای از دست ندادن طرف مقابل، بسیار محتمل است که دیر یا زود مثل فنر سر جای خودتان برگردید و رابطه را مختل کنید.

افرادی که به خاطر رابطه اولویت بندی زندگی خود را تغییر می دهند، از خصوصیات زنانه یا مردانه طبیعی خود دست می کشند، از شغل آرمانی (به خصوص آقایان) یا از دلبستگی های همیشگی (به خصوص خانمها) صرف نظر می کنند، خصوصیات شخصیتی خود را به ناگهان تغییر می دهند یا خود را مجبور به قبول اعتقادات و ارزشهایی می کنند که در عمق وجودشان آن را قبول ندارند، در واقع از همان اول چنان برداشت بزرگی از حساب پس انداز عاطفی رابطه شان کرده اند که رابطه هر لحظه ممکن است با کوچکترین مشکل از هم بپاشد و نخواهد توانست از شرایط سختی که در هر زندگی مشترکی پیش می آید به سلامت عبور کند.

۳ – رابطه ای که در آن یکی از طرفین در دسترس نیست

« از دل برود هر آن که از دیده برفت »؛ جمله تلخی است و اصلا رمانتیک نیست، اما حقیقت دارد. افرادی که در دسترس نیستند، خواه ناخواه به رابطه آسیب می رسانند. ازدواجی که در آن قرار است شما در یک شهر باشید و همسرتان در شهر دیگر و مثلا فقط آخر هفته ها با هم باشید، به یک دوستی از راه دور تبدیل می شود. احتمالا الان دارید استثناهای این قانون را در ذهنتان مرور می کنید تا از پذیرفتن این حقیقت تلخ سر باز بزنید، اما ما بر اساس قوانین کلی تصمیم گیری می کنیم نه موارد استثنا. از موارد دیگری که در دسترس نبودن را شامل می شود، درگیری عاطفی یک از طرفین با شخصی دیگر (مثلا رابطه فعلی با شخصی خارج از رابطه شما یا عشق فراموش نشده یا قطع رابطه نکردن با همسر سابق و…) و همچنین درگیری شغلی بیش از اندازه است که هر دو باعث می شود یک طرف به اندازه کافی در این رابطه حضور نداشته باشد.

۴ – رابطه ای که به خاطر تفاهم های بی معنا شکل گرفته است

گاهی انگیزه ما برای ورود به یک رابطه، انگیزه موجهی نیست. مثلا کسی که به علم ریاضیات علاقه بسیار زیادی دارد ممکن است وقتی با فردی مواجه می شود که او هم عاشق ریاضیات است و یا حتی بدتر از آن، استاد ریاضی است این فکر به ذهنش برسد که «خودش است!».

این به همان اندازه عجیب است که کسی که عاشق فرهنگ بومی آفریقای جنوبی و سبک زندگی عجیب و غریب قبایل آفریقایی است بخواهد با یکی از بومیان آفریقا ازدواج کند! اما ازدواج هیچ ربطی به ریاضیات، ماسکهای قبایل آفریقای جنوبی و یا مسایلی مثل این که طرفدار چه تیمی هستید و یا اسمتان چقدر به هم می آ ید و… ندارد. ازدواج یکی از تصمیمات مهم زندگی است که باید بر اساس معیارهای جدی که تمام ابعاد یک زندگی واقعی را در بر دارد در مورد آن فکر کرد.

۵ – رابطه ای که در آن شیفتگی شدید وجود دارد

اگر شما و طرف مقابلتان آن چنان شیفته هم هستید که حتی تا تاریخ عروسی تان نمی توانید صبر کنید، آینده چندان خوشی برای رابطه تان متصور نیست. شاید این جملات برایتان آشنا باشد: « بی تو نمی توانم زندگی کنم »، « حتی یک لحظه هم نمی توانم از تو جدا شوم »، « زندگی بدون تو برایم ممکن نیست »، « بی تو می میرم ». به دو دلیل در این مرحله نباید ازدواج کنید:

۱ ) در این حالت مغز شما توانایی تشخیص درست و غلط را ندارد و در واقع تصمیم گیریتان برعهده هیجانات و هورمون هاست؛

۲ ) در این حالت انتظاراتی که از عشق و ازدواج احتمال بروز دلزدگی بعد از ازدواج برایتان زیاد است.

۶ – رابطه که عجولانه شکل گرفته است

عجله کار شیطان است. این را همه می دانیم اما موقع ازدواج که می شود آن را فراموش می کنیم. اگر فکر می کنید برای ازدواجتان دیر شده یا به هر دلیلی می خواهید هرچه زودتر ازدواج کنید ( بعضی ها برای ازدواجشان یک ماه بیشتر وقت ندارند چون بعد از آن باید برای ادامه تحصیل به « خارج » بروند! ). پس منتظر باشید که یک روز هم برای جدا شدن عجله داشته باشید چون دیگر حتی یک لحظه هم نمی توانید این آدم را تحمل کنید. آمار نشان می دهد افرادی که قبل از ازدواج دوره نامزدی معقولی داشته و به شناخت کافی از هم رسیده اند زندگی زناشویی موفق تری را تجربه می کنند.

دیگر علایم خطر

علایم خطر دیگری هم در مورد روابط وجود دارد که اگر چه به اندازه موارد قبل جدی نیست، اما می تواند به عنوان هشداری برای ما باشد تا با دقت بیشتری در این موارد تصمیم گیری کنیم:

۱ – ازدواج در سن کم.

۲ – ازدواج برای راضی کردن دیگران

۳ – انتظارات غیر واقع بینانه از ازدواج

۴ – تحصیلات پایین

۵ – والدین طلاق گرفته

۶ – درآمد ناکافی برای ادامه زندگی

۷ – تفاوت فرهنگی زیاد (خانواده ها و فرهنگ قومی و قبیله ای)

۸ – تفاوت سنی زیاد

۹ – اختلاف شدید دیدگاه های سیاسی

۱۰ – تفاوت شخصیتی عمیق

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 13:29


آکاایران: Waing: strpos(): Empty needle in /home/asemooni/public_html/wp-includes/media.php on line 1088
,[categoriy]

ممنوعیت های ازدواج -آکاممنوعیت های ازدواج -آکا

آکاایران: ممنوعیت های ازدواج

– به قصد اصلاح، درمان و یا هدایت با کسی ازدواج نکنید! و فراموش نکنید ازدواج درمانگاه نیست! کاملا واقع بینانه ، تصمیم بگیرید.

به گزارش آکاایران: – از سر ترحم ، کمک و دستگیری با کسی ازدواج نکنید!

– از سر طمع، تفاخر و پُز دادن و مشهور شدن، با کسی ازدواج نکنید!

– برای انتقام از دیگری، تسویه حساب، حالگیری و یا رقابت و کِنف کردن دیگری با کسی ازدواج نکنید! (متاسفانه زمینه بروز این جنس رفتارهای کودکانه کم نیست.)

– از سر عجز، فرار و یا با تئوری «از این ستون تا اون ستون فرجی است» ازدواج نکنید! (بلکه ابتدا با تدبیر و اعتماد به نفس مشکلتان را برطرف کنید و بعد روی ازدواج فکر کنید.)

– در امر ازدواج استخاره نکنید! و خوب است به خانواده مقابل هم در ابتدا این را تذکر بدهید. استخاره نباید جای فکر و مشورت و مسئولیت پذیری افراد را بگیرد. برای کارها از خدا خیر درخواست کنید و اگر کسی زیاد شک می کند بهتر است به مشاور مراجعه کند.در مقوله ازدواج به عنوان مهم ترین انتخاب باید با ملاک و معیار روشن یعنی شناخت و آشنایی، تدبیر و پختگی و مهمتر از همه، شناخت تکنیک های لازم انجام شود.

– برای تکمیل تیم یا گروه عروس ها یا دامادهای فامیل با کسی ازدواج نکنید! (این به فلانی و فلانی میاد، هم تیپ و…)

– قبل از انتخاب همسر، خودخواه باشید. (بعد از ازدواج فداکار)

– قبل از انتخاب همسر، نسبت به همسر آینده، بد بین و سخت گیر باشید. (بعد از ازدواج خوش بین و آسان گیر)

– از ازدواج با افراد خرافاتی و دارای عقاید عجیب غریب خودداری کنید.

– معمولا علاقمندی های یک طرفه ی دختر خانم ها، بی ثمر است و از عوامل اساسی و موثر در کاهش تدریجی شانس ازدواج آنان به شمار می رود.

– به علاقمندی های پسرهای زیر 20 سال اعتماد نکنید.

– پسرها عجله نکنند و قبل از فراهم شدن مقدمات ازدواج، شغل و سربازی (و نه ثروت! که ثروت اصلی اعتماد به نفس و توکل است)، به ازدواج فکر نکنند و برای انتخاب همسر هیچ اقدامی نکنند.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 164 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 13:29